مجله پزشکی اس اچ پلاستیک کاهش تاثیر قرنطینه بر سلامت روان [دکترتو با شما: دکتر علی فیروزآبادی ] - اس اچ پلاستیک

اگر در مشاهده‌ی ویدیو مشکل دارید آن را از طریق آپارات دکترتو ببینید.

دکتر علی فیروزآبادی، از پرشکان عضو سامانه دکترتو هستند. شما می توانید از طریق سایت دکترتو از دکتر علی فیروزآبادی اینترنتی نوبت بگیرید.

ورود به سایت دکترتو

کرونا و تاثیر آن بر سلامت روان

در حالی که کشورها برای کاهش تعداد مبتلایان به COVID-19، عبور و مرور افراد را محدود کرده‌اند، بیش‌تر ما در حال انجام کارهای روزمره خود هستیم. عادت کردن به قوانین جدید در محل کار، تحصیل، خانه و عدم تماس جسمی با سایرین، زمانبر است. سازگاری با تغییرات در شیوه‌ی زندگی، مدیریت استرس ناشی از ویروس کرونا و نگرانی درباره‌ی افراد آسیب پذیر، برای همه‌ی ما چالش برانگیز است.

اگرچه COVID-19 به طور قابل توجهی مرگ و میر را افزایش داده است، اما همچنین پتانسیل قابل توجهی را برای تاثیر منفی بر سلامت روانی، مخصوصا در افراد جوان نشان داده است.  ترس از آلودگی به ویروس، در برخی از افراد منجر به اختلال وسواس فکری (OCD) شده و باعث تحریک به انجام کارهای اجباری و آسیب رسان می‌شود. لذا کنترل بهداشت روان در این شرایط ممکن است کمی دشوار باشد. خوشبختانه موارد زیادی وجود دارد که با رعایت آن‌ها، حمایت و مراقبت روحی از افراد امکان پذیر است.

مجله‌ی پزشکی دکترتو، در این ویدیو نکات و توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد. امیدواریم این نکات در مقابله با استرس در هنگام مقابله با کرونا  و کاهش تاثیر مخرب قرنطینه مفید واقع شوند.

لیست روانپزشکان

نگران سرگرمی فرزندتان در دوران قرنطینه نباشید!

با گذشت چندین روز از آغاز قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (COVID-19) و جمع شدن همه‌ی اعضای خانواده در خانه، احتمالا روزها و هفته‌ها قرنطینه شدن با کودکان فکر والدین را مشغول کرده است. اگر کودک یا نوجوانی در خانه دارید حتما این تجربه را داشته‌اید. ممکن است روزهای قرنطینه و مخصوصا آخر هفته‌های روزهای قرنطینه مایه دردسر شده باشد. در خانه نگه داشتن کودکی پرانرژی‌ چالش برانگیز خواهد بود. نگران نباشید چون تنها شما نیستید که با مشکل سرگرمی کودکان در خانه دست و پنجه نرم می‌کنید.

همه پدر و مادری که اخیرا با آن‌ها صحبت کرده‌ام نگران هستند. علاوه بر دل مشغولی برای سرگرمی فرزندان، درباره‌ی تعطیل شدن مدارس نیز اظهار نگرانی می‌کنند. همه‌گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن مدارس در سراسر کشور شده است. و میلیون‌ها دانش آموز را وادار به خانه نشینی کرده است و والدین این سوال را دارند که من باید تمام روز با بچه‌هایم چه کار کنم؟ نکته‌ی مهم در این شرایط، حفظ آرامش و خونسردی است زیرا کودکان به والدین نگاه می‌کنند و تحت تاثیر احساس و رفتار آن‌ها هستند.  سرگرمی‌های متنوعی برای بالا بردن روحیه و فعال نگه داشتن ذهن فرزندان در زمان قرنطینه وجود دارد که تنها محدود به استفاده از صفحه نمایش و اثرات زیان بار آن نیست.

امیدوارم این نکات به شما کمک کنند تا با شرایط قرنطینه راحت‌تر کنار بیایید. صبور باشد و در خانه بمانید.

مشاوره تلفنی با بهترین پزشکان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : ویدیو تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.