مجله پزشکی اس اچ پلاستیک طرز تهیه پنج غذای رژیمی خوشمزه - اس اچ پلاستیک

گاهی در مسافرت هایی که پیش می آید که در رژیمی باشیم و نتوانیم هر نوع غذایی را بخوریم. برای مثال فرض کنید با توری به کیش سفر کرده اید و برای اجاره سوئیت در کیش تلاش کرده اید و حالا گرسنه اید ولی مشکل از انجا شروع می شود که شما باید رژیم غذایی را رعایت کنید و در عین حال دوست دارید که غذا خوشمزه باشد و دل شما را نزند. در این مطلب می خواهیم به شما پنج غذای رژیمی خوشمزه را معرفی کنیم.

سالاد سیب زمینی

اولین چیزی که وقتی حرف از رژیم گرفتن می شود، بحث آن به میان می اید سالاد است ولی نکته مهم آن است که هر سالادی به شما برای رژیم کمک نمی کند. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن است که گاهی سالادی را می خورید و گشنه تر می شوید ولی سالاد سیب زمینی به خاطر نشاسته و کربوهیدارتی که دارد با آن که کاملا رژیمی است شما را نیز سیر نگه می دارد.

طرز تهیه این سالاد خوشمزه به این صورت ایت که در ابتدا سیب زمینی و نخود فرنگی را باید آب پز کنید و بعد سیب زمینی ها را قطعه قطعه کنید و نخود فرنگی ها را به آن اضافه کنید و طبق سلیقه خودتان ماست، شوید، خیارشور و یا پیازچه را اضافه کنید و برای اینکه طعم آن حتی بهتر شود آن را در یخچال برای مدتی سرد کنید. بعضی افراد هم به این سالاد ذرت، هویج و یا کلم بروکلی اضافه می کنند.

 

فیله مرغ گریل شده با سبزیجات بخارپز

فیله مرغ یکی از غذا های محبوب محسوب می شود که به جای سرخ کردن فیله های مرغ بهتر است آن را گریل کنید ولی فراموش نکنید که گریل کردن بیش از حد مرغ می تواند آن را بسیار خشک کند و اگر کار گریل را با زغال انجام می دهید کاملا منتظر شوید که زغال سرخ شود تا گاز کربن مونوکسید را به غذا ندهد. فیله های مرغ را بعد از اینکه گریل کردید می توانید به همراه سبزیجات بخار پز بخورید تا به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما کمک کند و از طرفی یک نکته که نباید فراموش شود آن است که می توانید فیله مرغ را به روغن زیتون آغشته کنید و بعد گریل کنید ولی اگر از طعم آن خوشتان نمی آید می توانید آن را خالی گریل کنید.

سبزیجات بخارپز شده ی شما می تواند شامل هویج، سیب زمینی، فلفل دلمه ای وکلم بروکلی باشد.

همبرگر گیاهی

همبرگز یکی از غذا های محبوب در کل دنیا است ولی دغدغه بزرگ برای کسانی که رژیم دارند داشتن همبرگری است که کالری کمی داشته باشد برای همین همبرگر گیاهی بهتر انتخاب برای آنهاست.

مواد اولیه مورد نیاز شامل سویا و حبوبات و سبزیجات است. برای درست کردن این همبرگر سویا و حبوبات را بیست و چهار ساعت خیس کنید و فراموش نکنید که آب را از مواد جدا و بعد شروع به پخت کنید و بعد از آن پیازی را رنده کنید و به مواد خود اضافه کنید. و این مواد را مخلوط و در صورت امکان چرخ کرده و  تخم مرغ و سبزیجات مورد علاقه خود را به مواد همبرگر اضافه کنید و ورز بدهید و در ماهیتابه به اندازه یکسان بچینید ویا در صورت نیاز از قالب استفاده کرده و مواد را سرخ کنید تا شام شما آماده شود.

عدسی

عدسی غذایی آشنا برای خیلی از ایرانی ها است که  گاهی  آن را  با دال عدس اشتباه می گیرند ولی موضوع این است که این غذا با دال عدس یک دنیا تفاوت دارد. عدسی غذای بسیار مقوی و خوشمزه ای است و با توجه به اینکه خود عدس دارای ویتامین، آهن و پروتئین است باید خیلی بیشتر مورد مصرف قرار بگیرد در عین حال که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

این غذا در معده به ارامی هضم می شود در نتیجه احساس گرسنگی های عصبی را نیز از شما می گیرد. برای تهیه این غذا عدس خیس شده را به همراه  سیب زمینی خورد شده و پیاز نگینی در آب بپزید تا لعاب بیندازد. بعضی ها قارچ نیز اضافه می کنند.

نکته ای که باید ذکر شود آن است که حدود بیست و چهار ساعت عدس را خیس کنید تا دچار نفخ شکم نشوید و نکته دوم آن است که ادویه ها را در آخر اضافه کنید زیرا باعث دیرپز شدن عدس می شود.

فتوچینی با سبزیجات

فتوچینی یکی دیگر از موادی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. برای پخت این غذا به کدو، سیر، هویج، روغن زیتون و مغز تخم آفتابگردان و ادویه جات نیاز دارید. در ابتدا هویج و کدو ها را پوست بگیرید و نواری ببرید و آب را با نمک به جوش بیاورید و سبزیجات را یک دقیقه در آن بجوشانید و آبکش کنید. فتوچینی ها را نیز در مخلوط آب و نمک به مدت ده دقیقه بجوشانید و آبکش کنید ولی روی آن آب سرد نریزید. سپس در ماهیتابه با روغن زیتون سیر را تفت دهید و و بعد فتوچینی و سبزیجات را اضافه کنید و برای سرو ادویه ها و مغز تخمه ها بریزید. غذای شما حاضر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.