مجله پزشکی اس اچ پلاستیک ژل لوبریکانت چیست؟ کاربردها، مزایا و انواع ژل روان‌کننده‌ - اس اچ پلاستیک

لوبریکانت
لوبریکانت

ژل لوبریکانت یا ژل روان‌کننده عموماً در رابطه جنسی و سکس استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید، هنگام سکس، بعد از تحریک جنسی ترشحات روان کننده از دهانه‌ی رحم خارج شده و به مجرای واژن می رسد. این ترشحات واژن خانم را مرطوب می‌کند تا دخول راحت‌‌تر انجام شود.

و اما در صورت خشکی واژن چه باید کرد؟ آیا بدون برطرف کردن این مشکل می‌توان سکس داشت؟ اگر زن حین سکس دچار درد شود، اصطلاحاً دچار مشکل دیسپارونی است. دیسپارونی به معنی درد هنگام مقاربت است. دیسپارونی نوعی اختلال است که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و یکی از آن‌ها خشک بودن واژن حین سکس است. دیسپارونی باعث کاهش کیفیت سکس و عدم لذت بردن خانم و گاهی هر دو طرف می‌شود. و اما چاره چیست؟

اگر دچار مشکل خشکی واژن هستید، بهتر است برای تشخیص دقیق و درمان به دکتر متخصص زنان مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید لیست بهترین پزشکان زنان و زایمان را ببینید و بر اساس اطلاعاتی که دکترتو برای شما فراهم کرده است، پزشکتان را انتخاب کنید علاوه بر این می‌توانید به‌راحتی و در عرض چند دقیقه نوبت بگیرید. و یا از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی استفاده کنید.

در صورتی که مشکل شما دیسپارونی به علت عدم مرطوب بودن واژن است، با ما همراه باشید. در این مطلب به معرفی ژل روان کننده یا ژل لوبریکنت می‌پردازیم که راه‌حلی برای بسیاری از مسائل و مشکلات سکس دردناک است.

lubricant-gel
ژل لوبریکانت برای روان شدن مجرای وازن در هنگام سکس استفاده می‌شود.

لوبریکانت چیست؟

برای این که دخول راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر صورت گیرد، باید واژن مرطوب باشد تا اصطکاک به کم‌ترین حد خود برسد. در این صورت حرکت آلت تناسلی مرد در مجرای تناسلی خانم ساده‌تر انجام می‌شود و کم‌ترین درد را به همراه دارد. با بالاتر رفتن سن خانم‌ها و نزدیک‌تر شدن به یائسگی، میزان ترشحات رحمی کاهش پیدا می‌کند و واژن خشک می‌شود و این خشکی واژن باعث دردناک شدن رابطه جنسی برای زن می‌شود. علاوه بر افزایش سن، برخی بیماری‌های هورمونی در خانم‌ها هم باعث کاهش ترشحات واژن می‌شود.

یکی از راه‌های برطرف کردن خشکی واژن در هنگام سکس استفاده از لوبریکانت یا ژل روان‌کننده است. لوبریکانت یکی از ابزارهای و داروهای بهبود عملکرد جنسی به شمار می‌رود. کار لوبریکانت لغزنده‌تر کردن واژن برای دخول راحت‌تر و سکس بهتر است.

همان طور که گفته شد گاهی اوقات به دلایلی خشکی واژن برای خانم اتفاق می افتد. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

  • هنگامی که زن به یائسگی نزدیک می‌شود سطح استروژن او کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل از میزان ترشحات رحمی کاسته شده و خشکی واژن و نازک شدن بافت آن حاصل می‌شود.
  • اگر خانم تحت درمان کموتراپی یا شیمی‌درمانی قرار گرفته باشد، ممکن است دچار خشکی واژن بشود.
  • گاهی مادرانی که شیر می‌دهند هم به علت تغییرات سطح هورمون در بدن آن‌ها دچار خشکی واژن می‌گردند.
  • ترشحات رحمی در خانم‌هایی که حین آمیزش جنسی دچار استرس و اضطراب می‌شوند کم‌تر از حالات عادی خواهد بود.
  • خانم‌هایی که داروهای خاصی همچون آنتی‌هیستامین و آنتی‌دپرسانت یا داروی ضدافسردگی استفاده می‌کنند هم در معرض خشکی واژن قرار دارند.
  • زنانی که از داروهای هورمونی برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند.
  • بانوانی که مصرف سیگار دارند نیز در معرض خشکی واژن قرار دارند.
  • کسانی که بیماری خودایمنی دارند در خطر خشکی واژن قرار می‌گیرند.

اثر لوبریکانت بر خشکی واژن

اگربه هر دلیلی دچار خشکی واژن باشید، سکس دردناک و ناخوشایند خواهد بود. ژل روان کننده برای حل کردن این مشکل ساخته شده است. لوبریکانت یک ژل یا مایع است که بر روی ناحیه فرج، واژن، مقعد زن و یا گاهی آلت تناسلی مرد قرار داده می‌شود و باعث روان شدن و خیس شدن آن ناحیه می‌شود. در واقع لوبریکنت به هر گونه ماده‌ای گفته می‌شود که از اصطکاک رابطه‌ی جنسی جلوگیری کند و روان بودن حرکت را تسهیل کند. درواقع لوبریکانت تاثیر مثبت بر دیسپارونی می‌گذارد و آن را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد، البته اگر علت اصلی دیسپارونی خشکی واژن باشد.

ممکن است در ابتدا طرفین رابطه، نسبت به این ژل روان کننده احساس ناخوشایندی داشته باشند، اما به مرور زمان با دیدن تاأثیرات مثبت آن در بهبود رابطه جنسی، نظرشان را تغییر خواهند داد. در واقع نقش لوبریکانت در بهبود رابطه جنسی فاحش و مبرهن است. ممکن است ژل لوبریکنت را در هنگام انجام فرایندهای پزشکی هم مشاهده کرده باشید. مثلاً هنگامی که قرار است سونوگرافی داخلی برای بانوان صورت گیرد و یا یک شیء خارجی وارد مقعد یا واژن شود، از ژل لوبریکانت استفاده می‌شود.


انواع لوبریکانت کدام‌اند؟

روان کننده انواع مختلفی دارد که هر کدام آن ها نیازهای قشر خاصی را برطرف می‌کنند. همچنین هر کسی مطابق با تمایلات خود می‌تواند نوع مناسب خود را برگزیند. اگر بار اولی است که می‌خواهید از لوبریکانت استفاده کنید، بهتر است بادقت همه‌ی انواع آن را بشناسید و سپس نوع مناسب خود را انتخاب کنید. به طور کلی سه نوع لوبریکانت داریم: لوبریکانت بر پایه آب، لوبریکانت بر پایه سیلیکون و لوبریکانت بر پایه روغن و لوبریکانت‌های طبیعی. در ادامه با انواع لوبریکانت آشنا می‌شویم.

۱٫ لوبریکانت بر پایه‌ی آب (ژل روان کننده‌ی پلی ژل)

لوبریکانت بر پایه‌ی آب یا همان لوبریکانت پلی ژل نوعی ژل روان کننده است که خود دو نوع دارد. نوع اول حاوی ماده‌ای به نام گلیسرین است که اندکی طعم شیرینی دارد و نوع دوم فاقد گلیسیرین است. این نوع ژل از معمول‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع لوبریکنت است.


مزایای روان کننده‌ی پلی ژل

این نوع لوبریکانت مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از آن‌ها همراه با کاندوم خطری ندارد و ایمن است. گاهی برخی لوبریکانت‌ها می‌توانند باعث کاهش عملکرد و مختل کردن کارایی کاندوم شوند. در این صورت ممکن است بارداری رخ دهد.
  • قیمت این نوع لوبریکانت مناسب است و خرید لوبریکانت پلی ژل مقرون به صرفه می‌باشد.
  • همیشه در دسترس است و تقریبا در همه‌ی داروخانه‌ها پیدا می‌شود.
  • باعث لک و کثیفی ملحفه‌ها نمی‌شود. این مسئله برای بانوانی که به تمیزی و رنگ ملحفه‌ها و روتختی‌های خود اهمیت می‌دهند اهمیت بالایی دارد.
  • نوع بدون گلیسرین این لوبریکنت احتمال آسیب رسانی کم‌تری به بافت را دارد و در واژن ایجاد حساسیت نمی‌کند.

معایب روان کننده‌ی پلی ژل

هر محصولی در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • نوع گلیسرین‌دار این ژل روان کننده با سرعت بالاتری خشک می‌شود.
  • به علت وجود شکر در ژل حاوی گلیسرین، احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی و کاندیدایی در بانوان بالا می‌رود.
  • ژل لوبریکانت بدون گلیسرین طعمی تلخ دارد. به همین علت استفاده از آن برای تغییر دادن نوع سکس از واژینال به سکس دهانی یا اورال و برعکس چندان خوشایند نیست.
  • هر دو نوع پلی ژل ممکن است چسبناک و ناخوشایند شوند، البته اگر زمان زیادی از قرار گرفتن آن‌ها بر روی پوست بگذرد.

بهترین برندهای لوبریکانت پلی ژل

شرکت‌های زیادی این نوع ژل روان کننده را ساخته و وارد بازار می‌کنند. بهترین انواع لوبریکانت دارای گلیسرین که در دسترس هستند عبارت‌اند از:

  • Astroglide (استروگلاید)
  • K-Y Jelly
  • Doc Johnson GoodHead

بهترین برندهای لوبریکانت فاقد گلیسیرین عبارت‌اند از:

لوبریکانت-ژلی
لوبریکانت ژلی متداول‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع لوبریکانت است.

۲٫ لوبریکانت سیلیکونی

لوبریکانت‌های سیلیکونی بدون بو، بدون مزه و دارای خاصیت روان کنندگی خوب هستند. این نوع لوبریکانت غلیظ‌تر از نوع پلی ژل است و برای مدت طولانی‌تری لغزنده باقی می‌ماند. این نوع لوبریکانت برای افرادی که خشکی واژن شدید دارند بسیار کمک کننده و مؤثر است. از آن جایی‌که لوبریکانت سیکونی نسبت به لوبریکانت بر پایه‌ی آب دیرتر خشک می‌شود، برای سکس مقعدی یا آنال سکس گزینه‌ی بهتری است. زیرا در این بخش هیچ نوع مایع لغزنده کننده‌ی طبیعی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که اگر از وسایل سرگرم کننده‌ی سکس سیلیکونی استفاده می‌کنید، نباید از این لوبریکانت استفاده کنید. این نوع لوبریکانت به ابزار شما آسیب خواهد رسانید. به جای آن می‌توانید از لوبریکانت بر پایه‌ی آب استفاده کنید که انتخاب بهتر و بی‌ضررتری است. اگر بر روی وسایل کاندوم نمی‌کشید، می‌توانید از لوبریکانت بر پایه‌ی روغن هم استفاده کنید.

مزایای لوبریکانت سیلیکونی

  • لوبریکانت‌های سیلیکونی نسبت به باقی انواع لوبریکانت‌ها برای مدت طولانی‌تری می‌توانند باقی بمانند و نیازی نیست که در حین سکس مجدداً از آن‌ها استفاده کنید. در صورتی‌که اگر از لوبریکانت‌های پلی ژل استفاده می‌کنید، نیاز است که دائماً آن‌ها را بر روی پوست شارژ کنید.
  • در صورتی که از کاندوم لاتکس استفاده کنید، مشکلی با این نوع لوریکانت نخواهید داشت.
  • اگر می‌خواهید در زیر دوش آب با یکدیگر معاشقه کنید، لوبریکانت‌های سیلیکونی انتخاب عاقلانه‌ای هستند.
  • احتمال آلرژی زایی کمی دارند.

معایب لوبریکانت‌های سیلیکونی

در واقع برخی از ویژگی‌های خوب این نوع لوبریکانت، معایب آن هم محسوب می‌شوند:

  • این نوع لوبریکانت برای مدت طولانی‌تری بر روی پوست لغزنده باقی می‌ماند، اما هنگام شستن آن باید از صابون استفاده کنید.
  • ژل‌های روان کننده‌ی سیلیکونی برای وسایل سرگرم کننده‌ی سیلیکونی کاربرد ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را با هم استفاده کنید. زیرا آن‌ها را خراب، نرم می‌کند.

برندهای معروف و پرفروش لوبریکانت‌های سیلیکونی

اگر به دنبال لوبریکانت قوی‌تری از پلی ژل هستنید، ژل‌های لوبریکانت خارجی زیر را امتحان کنید:

  • Wet Platinum
  • Penchant Premium
  • Replens
لوبریکانت-سیلیکونی
لوبریکانت سیلیکونی ماندگارتر از نوع ژلی است و بریا استفاه زیر دوش آب مناسب‌تر است.

۳٫ لوبریکانت بر پایه‌ی روغن

لوبریکانت‌هایی که بر پایه‌ی روغن ساخته شده‌اند، خود دو نوع هستند. لوبریکانت‌هایی که بر پایه‌ی روغن‌های طبیعی ساخته شده‌اند یا لوبریکانت‌هایی که بر پایه‌ی روغن‌های مصنوعی یا صنعتی ساخته ساخته شده‌‌اند. آن‌هایی که از روغن‌های طبیعی ساخته شده‌اند می‌‌توانند شامل روغن نارگیل و یا کره باشند. روغن‌های صنعتی هم شامل روغن‌های مینرال یا معدنی و وازلین هستند. به طور کلی لوبریکانت‌های روغنی انتخابی امن، راحت و در دسترس هستند. اما اگر مشکلی ندارید و برای نوع لوبریکانت برای شما فرق چندانی ندارد، بهتر است از لوبریکانت‌های بر پایه‌ی آب استفاده کنید. روغن می‌تواند پوست و پارچه را تحریک و حساس کند.

مزایای لوبریکانت‌های بر پایه‌ی روغن

  • در صورتی که از ماساژهای ژنیتال (ناحیه‌ی تناسلی) لذت می‌برید و معاشقه‌‌ی شما طولانی مدت است، می‌توانید از لوبریکانت‌های روغنی طبیعی همچون آووکادو، نارگیل و روغن های گیاهی چون روغن زیتون استفاده کنید. این روغن‌ها برای واژن و دهان آسیب زننده نیستند.
  • لوبریکانت‌های روغنی صنعتی تنها برای خودارضایی مناسب هستند. برای این مقوله بسیار عالی عمل می‌کنند.

معایب لوبریکانت‌های روغنی

  • هر دو نوع لوبریکانت‌های روغنی، طبیعی و یا صنعتی، عملکرد کاندوم را مختل می‌کنند و اثر پیشگیری کنندگی آن را کاهش می‌دهند. همچنین پارچه‌ها را لک می‌کنند.
  • لوبریکانت‌های روغنی، به خصوص نوع ساختگی آن، سخت‌تر از روی بدن پاک می‌شوند. در صورتی که آن‌ها را با دقت پاک نکنید، می‌توانند ایجاد عفونت‌های واژینال بکنند.

از کجا لوبریکانت‌های روغنی را تهیه کنم؟

در صورتی که می‌خواهید از لوبریکانت‌های طبیعی استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را از محل‌های خرید روزانه‌ی خود تهیه کنید. اما اگر به دنبال موارد خاص‌تر و ویژه‌تری هستید، می‌توانید از لوبریکنت‌های خارجی زیر استفاده کنید. بهترین برندهای لوبریکانت روغنی عبارت‌اند از:


۴٫ لوبریکانت‌های طبیعی

لوبریکانت‌های طبیعی تنها شامل روغن‌های گیاهی طبیعی نمی‌شوند و انواع دیگری از آن‌ها هم در بازار وجود دارد. برخی از کمپانی‌ها محصولات اورگانیک و دوست‌‌‌دار محیط زیست تولید کرده و به بازار عرضه کرده‌اند که می‌توانید در باره‌ی آن‌ها تحقیق کنید.

از بین انواع لوبریکانت، لوبریکانت ژلی یا بر پایه آب بیشترین استفاده را دارد، روان‌کننده‌های سیلیکونی برای استفاده طولانی‌تر و در زیر دوش مناسب‌ترند و نوع روغنی آن برای ماساژ واژینال و خودارضایی بهتر است.

نحوه ی مصرف لوبریکنت

اگرچه واقعا نحوه‌ی “صحیح” و “غلط” استفاده از لوبریکانت وجود ندارد. اما نکاتی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهتر از لوبریکانت استفاده کنید و رضایت بیشتری داشته باشید.

  • در صورتی که نگران کثیف شدن روتختی، رخت خواب‌ها و لباس‌های خود هستید، می‌توانید یک زیرانداز بیندازید و سپس روی آن سکس کنید.
  • لوبریکانت را قبل از استفاده، با دستان خود گرم کنید. می‌توانید تیوب و نگه دارنده‌ی آن را برای مدتی در دستان خود نگه دارید.
  • برای این که میل جنسی طرف مقابل خود را افزایش دهید، از لوبریکانت برای لغزنده کردن بیشتر ناحیه تناسلی استفاده کنید.
  • بهتر است قبل از این‌ که دخول اتفاق بیفتد از لوبریکنت استفاده کنید.
  • از لوبریکانت به میزان زیاد استفاده کنید. روی هر دو ناحیه‌ی تناسلی از لوبریکانت استفاده کنید.
  • اگر از لوبریکانت شیرین و روغنی استفاده می‌کنید، بلافاصله بعد از سکس خود را بشویید.

عوارض لوبریکانت

بیشتر لوبریکانت‌ها عوارض ندارند. هرچند احتمال حساسیت‌زایی برای برخی افراد وجود دارد. اگر هر گونه علائم آلرژی همچون تنگی نفس، ورم مخصوصا در ناحیه‌ی زبان، گلو یا صورت، راش‌های پوستی، خارش و سوزش را نشان دادید، با پزشک خود مشورت کنید.

روان-کننده
برخی از انواع روان کننده یا همان لوبریکانت باعث اختلال در عملکرد کاندوم می‌شوند.

هنگام خرید و استفاده‌ی از لوبریکانت به نکات زیر توجه کنید.

البته که داروهای بهبود عملکرد جنسی محصولات متنوعی دارند. همچنین هر برند و هر نوع خاص آن‌ها ویژگی هایی دارد که پاسخگوی نیازهای قشر خاصی است. بنابراین هنگام خرید لوبریکانت‌ها به نکات تکمیلی زیر توجه کنید.

  • اگر مشکل خشکی واژن دارد…

لوبریکانت‌های بر پایه‌ی آبی که حاوی گلیسرین هستند و گاهی به آن‌ها لوبریکانت‌های گرم کننده هم گفته می‌شود برای شما مناسب نیستند. لوبریکانت‌های سیلیکونی بهترین انتخاب برای شما هستند.

  • اگر مستعد عفونت‌های قارچی هستید…

از لوبریکانت‌های گلیسرین دار فاصله بگیرید. این ماده می‌تواند واژن شما را حساس کند و باکتری‌های مفیدی که مانع رشد قارچ‌ها می‌شوند را از بین ببرد.

  • اگر تمایل به بارداری دارید…

در صورتی که تمایل دارید باردار شوید سعی کنید از لوبریکانت‌هایی استفاده کنید که دوست‌دار باروری و دوست‌دار اسپرم هستند. تحقیقات نشان داده است که برخی لوبریکانت‌ها می‌توانند بر روی حرکت اسپرم تأثیر منفی بگذارند.

  • اگر از کاندوم استفاده می‌کنید…

به هیچ عنوان به سمت لوبریکانت‌های روغنی و بر پایه‌ی روغن نروید. هیچ چیزی سریع‌تر از روغن، لاتکس را از بین نمی‌برد.

  • اگر از وسایل سرگرم کننده‌ی جنسی استفاده می‌کنید…

لوبریکانت‌های بر پایه‌ی آب برای شما بهترین انتخاب هستند. لوبریکانت‌های سیلیکونی می‌توانند به آنها آسیب برسانند.

  • اگر قرار است در زیر دوش و یا در تماس با آب سکس کنید…

بهترین انتخاب برای شما لوبریکانت سیلیکونی است. لوبریکانت بر پایه‌ی آب به سرعت در زیر آب شسته می‌شود و از بین می‌رود.


درباره‌ی تاثیرات لوبریکانت‌ها بیشتر بدانید!

در این بخش از مطلب می‌خواهیم در مورد تأثیرات مختلف لوبریکانت بیشتر بدانیم. با ما همراه باشید:

لوبریکانت و تأثیر آن در دیسپارونی

همان طور که در بالاتر هم اشاره شد، در صورتی که مشکل شما درد حین مقاربت است و این درد به علت خشکی واژن می‌باشد، استفاده از لوبریکانت می‌تواند در لغزندگی واژن نقش مأثری داشته باشد. از این رو دیسپارونی شما برطرف خواهد شد و یا به طرز چشمگیری بهبود خواهد یافت. لوبریکانت در سکس مقعدی جزء ملزومات است و وجود آن از ایجاد مشکلات جدی جلوگیری می‌کند.

اگر دیسپارونی علل دیگری همچون مسائل روان‌شناسانه (مثلا واژینیسموس) و یا مسائل عفونی (مثلا سرویسیت کلامیدیایی) داشته باشد، باید بررسی‌های بیشتری به عمل آید و تنها استفاده از لوبریکانت کمک کننده نخواهد بود.

برای کسانی که دیسپارونی کمی دارند و یا اصلا دیسپارونی ندارند، استفاده از لوبریکانت می‌تواند در رسیدن به ارگاسم بسیار مؤثر باشد. همچنین لوبریکانت هیچ نقشی در بی‌حسی ندارد. برای بی‌حسی از ژل لیدوکائین استفاده می‌شود.


لوبریکانت و تاثیر آن بر کارایی کاندوم

هنگامی که از لوریکانت استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که چه نوع لوبریکانتی را انتخاب کرده‌‌اید و روش جلوگیری شما چه بوده است. در‌صورتی‌که از کاندوم استفاده می‌کنید، باید بدانید که لوبریکانت‌های روغنی کارایی کاندوم را کاهش می‌دهند. چه بسیار کسانی که حین استفاده از کاندوم و این نوع لوبریکنت به طور همزمان، درگیر بارداری شده‌اند.

توجه داشته باشید که لوبریکانت هیچ نقشی در پیشگیری از بارداری ندارد و تنها عملکرد آن مرتبط با لغزنده کردن واژن است.


تاثیر لوبریکانت در یائسگی

در یائسگی و یا در دوره‌ی قبل از آن، هورمون استروژن در بدن زن کاهش پیدا می‌کند. این مسئله سبب کم شدن ترشحات رحمی به واژن داخل و همچنین نازک شدن بافت واژن می‌شود. هر دو مورد ذکر شده سبب دیسپارونی و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی جنسی فرد می‌شود. استفاده از لوبریکانت می‌تواند تأثیر معجزه‌آسایی در بهبود این وضعیت داشته باشد. اگر مشکل بزرگ‌تر از این باشد، می‌توان هورمون درمانی را آغاز کرد.


تاثیر لوبریکانت در عفونت

لوبریکانت به خودی خود باعث عفونت نمی‌شود. تنها موردی که ممکن است در اثر لوبریکانت برای مصرف کننده پیش بیاید یا لوبریکانت‌های روغنی و پلی ژل گلیسرین دار است. اگر شستشوی این لوبریکانت‌ها از واژن به خوبی انجام نشود، می‌تواند فلور طبیعی بدن (نسبت طبیعی میکروب‌های موجود در واژن) را به هم بزند و زمینه را برای عفونت فراهم کند.

اگر بعد از استفاده از لوبریکانت‌های روغنی یا لوبریکانت‌های ژلی گلیسرین‌دار، واژن را به خوبی نشوئید، می‌توانند زمینه‌ساز عفونت شوند.

قیمت ژل لوبریکانت

ژل لوبریکات یا روان کننده قیمت بالایی ندارد. البته قیمت لوبریکانت بسته به برند آن، کشور سازنده و حجم آن متفاوت است. قیمت ژل لوبریکانت عموماً کمتر از ۵۰ هزار تومان است. البته ژل‌هایی با قیمت بالاتر هم وجود دارند اما میانگین قیمت ژل روان کننده در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

برای خرید لوبریکانت می‌توانید به داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و غیره مراجعه کنید.


راهنمای مراجعه به پزشک

لوبریکانت یا همان ژل‌های روان‌کننده می‌توانند در بالا بردن کیفیت رابه جنسی نقش مهمی داشته باشند. در برخی خانم‌ها حجم ترشحات رحمی به دلایل مختلف مثل افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. کاهش حجم ترشحات واژنی باعث می‌شود که واژن در هنگام سکس به اندازه‌ی قبل لغزنده نباشید. این لغزنده نبودن باعث می‌شود که اصطکاکا بین آلت تناسلی مرد و زن بیشتر شود و این موضوع باعث ناراحتی و حتی درد برای هر دو نفر به خصوص برای خانم‌ها می‌شود.

البته دقت داشته باشید که اگر در هنگام سکس دچار درد می‌شوید یا از خشکی واژن رنج می‌برید، استفاده از لوبریکانت می‌توان کمک‌کننده باشد اما برای تشخیص دقیق مشکل و برطرف کردن آن حتماً باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید لیست بهترین پزشکان زنان و زایمان را ببینید و بر اساس اطلاعاتی که دکترتو برای شما فراهم کرده است، پزشکتان را انتخاب کنید علاوه بر این می‌توانید به‌راحتی و در عرض چند دقیقه نوبت بگیرید. و یا از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

منبع: self.com, healthline

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : دارو تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.