نحوه صحیح مصرف و تداخلات دارویی تئوفیلین

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تئوفیلین برای درمان علائم آسم یا سایر بیماری‌های ریه که راه‌های تنفسی شما را مسدود می‌کنند، مانند امپزیما یا برونشیت مزمن استفاده می‌شود. داروی تئوفیلین ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی استفاده شود و لازم باشد آن را با داروهای دیگر مصرف کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
نحوه صحیح مصرف و تداخلات دارویی تئوفیلین

داروی تئوفیلین برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی استفاده می‌شود تا به تنفس بهتر و باز کردن راه‌های هوایی کمک کند. عوارض جانبی رایج این دارو شامل تنگی نفس، ضربان قلب سریع، اضطراب و مشکلات گوارشی است. بهتر است هنگام مصرف تئوفیلین، با نظارت متخصص ریه یا پزشک عمومی آن را مصرف کنید. در سایت دکترتو یا وبسایت نوبت‌دهی آنلاین از بهترین پزشکان، امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری، مشاوره متنی یا آنلاین برای شما فراهم شده است.

داروی تئوفیلین چیست؟

داروی تئوفیلین به انگلیسی theophylline برای درمان بیماری‌های ریوی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه یا COPD، برونشیت و آمفیزم ریه استفاده می‌شود. تئوفیلین به خانواده‌ی داروهایی تعلق دارد که با نام داروهای گزانتین شناخته می‌شوند. کنترل علائم مشکلات تنفسی می‌تواند میزان زمان از دست رفته در محل کار یا مدرسه را کاهش دهد.

  • نام تجاری دارو: الیکسوفیلین
  • نام رایج دارو: تئوفیلین – Theophylline
داروی تئوفیلین چیست؟
داروی تئوفیلین به مرور زمان عمل می‌کند و نباید به منظور رفع مشکلات تنفسی ناگهانی از آن استفاده کرد.

نحوه‌ عملکرد داروی تئوفیلین پیوسته رهش ۲۰۰ چگونه است؟

داروی تئوفیلین به وسیله‌ی شل‌کردن ماهیچه‌ها، باز کردن راه‌های تنفسی و کاهش پاسخ شش‌ها به تحریک کننده‌ها عمل می‌کند.

نحوه مصرف قرص تئوفیلین جی چگونه است؟

داروی تئوفیلین را به صورت خوراکی، به همراه غذا یا بدون غذا، طبق دستور پزشک خود و معمولا سه یا چهار بار در روز مصرف کنید. در صورتی که مصرف داروی تئوفیلین باعث ناراحتی معده‌ شما می‌شود می‌توانید این دارو را به همراه غذا مصرف کنید. دوز دارو را با دقت و به وسیله‌ی پیمانه‌های مخصوص اندازه‌گیری مصرف کنید. برای مصرف داروی تئوفیلین از قاشق‌های غذاخوری خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مقرر را مصرف نکنید.

دوز مصرفی داروی تئوفیلین بر اساس وضعیت پزشکی شما، پاسخ به درمان، سن، وزن، تست‌های آزمایش‌گاهی مانند سطح تئوفیلین خون و سایر داروهایی است که مصرف می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که پزشک شما یا دکتر داروخانه در جریان تمامی داروهای مصرفی‌تان قرار گرفته باشند. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی ممکن است پزشک شما دارو را با دوز پایین شروع کرده و دوز آن را به تدریج افزایش دهد. دستورالعمل‌های پزشک خود را با دقت دنبال کنید.

رژیم‌های غذایی خاصی مانند مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم یا مصرف کربوهیدرات زیاد و پروتئین کم ممکن است تاثیرات داروی تئوفیلین را تغییر دهند. در صورتی که تغییرات عمده‌ای در رژیم غذایی خود داده‌اید موضوع را به پزشک‌تان اطلاع دهید. ممکن است نیاز داشته باشید که پزشک شما دوز مصرفی‌تان را تغییر دهد.

تنگی نفس داری و نمی‌دونی چیکار کنی؟

همین الان با دکتر تماس بگیر!

۱. مقدار مصرف قرص تئوفیلین پیوسته رهش ۲۰۰ چقدر است؟

شربت تئوفیلین جی هر چند ساعت مصرف شود؟ مقدار مصرف شربت تئوفیلین جی برای کودکان و بزرگسالان به قدرت دارو بستگی دارد. اطلاعات زیر فقط شامل دوزهای متوسط این دارو است. اگر دوز شما متفاوت است ، آن را تغییر ندهید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

  • مقدار مصرف قرص تئوفیلین پیوسته رهش ۲۰۰ برای درمان علائم آسم ، برونشیت و امپزیما (فرم دوز خوراکی شربت یا قرص) بزرگسالان، نوجوانان و کودکان بالای ۱ سال: ۳۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز هر ۶ تا ۸ ساعت. مقدار کلی در روز معمولا بیش از ۶۰۰ میلی‌گرم نیست.
  • افراد مسن: دوز باید توسط پزشک شما تعیین شود. ۴۰۰ میلی‌گرم در روز هر ۶ تا ۸ ساعت
  • نوزادان زیر ۱ سال: دوز بر اساس وزن بدن و سن باید توسط پزشک تعیین شود.

۲. علائم اوردوز مصرف قرص تئوفیلین جی چیست؟

اگر فردی بیش از اندازه از داروی تئوفیلین استفاده کرده بود و دچار علائمی مانند بی‌هوش شدن یا مشکل در تنفس شد به سرعت با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. داروی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

تست‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های پزشکی، مانند سنجش سطح تئوفیلین در خون، باید در حین مصرف داروی تئوفیلین به صورت دوره‌ای انجام شوند. تمامی قرارهای ملاقات پزشکی و آزمایش‌گاهی خود را در زمان مقرر انجام دهید. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر با پزشک خود مشورت کنید.

برای نگهداری صحیح داروی تئوفیلین آن را در دمای اتاق و به دور از نور، حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان قرار دهید. هم‌چنین داروی تئوفیلین در حمام نگه‌داری نفرمایید. توجه داشته باشید که داروی منقضی شده را مصرف نکنید.

برای مصرف داروی تئوفیلین در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید. چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی تئوفیلین را استفاده کنید و در مورد فواید و مضرات آن از پزشک خود کمک بگیرید. تغییرات بدن شما در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است بر میزان داروی تئوفیلین در خون تاثیر بگذارد.

اینفوگرافی داروی تئوفیلین
تست‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های پزشکی، مانند سنجش سطح تئوفیلین در خون، باید در حین مصرف داروی تئوفیلین به صورت دوره‌ای انجام شوند.

۳. نحوه مصرف تئوفیلین جی در بارداری

اگر باردار هستید و در نظر دارید که تئوفیلین یا هر داروی دیگری را مصرف کنید، بسیار مهم است که حتما با پزشک خود مشورت کنید.

موارد مصرف و خواص شربت و قرص تئوفیلین جی چیست؟

شربت تئوفیلین _جی بهترین قرص برای تنگی نفس عصبی، آسم، برونشیت مزمن و امپزیما است. کاربرد تئوفیلین جی شل‌کردن عضلات مجاری تنفسی است تا تنفس را آسان‌تر کند. شربت تئوفیلین G در جریان خون جذب می‌شود و تأثیر سیستمیک بر بدن دارد تا از شدت حملات آسم یا سایر مشکلات تنفسی بکاهد.

تئوفیلین دارویی است که باید به طور مداوم و با دوز تجویز شده پزشک مصرف شود تا موثر باشد. این دارو نباید برای تسکین مشکلات حاد تنفسی یا داروی نجات در هنگام حمله آسم استفاده شود. همچنین لازم است آزمایش خون منظم برای نظارت بر سطح تئوفیلین در بدن انجام شود، زیرا محدوده درمانی آن نسبتا محدود است.

متن انگلیسی:
Theophylline is used to prevent and treat wheezing and chest tightness caused by asthma, chronic bronchitis, emphysema, and other lung diseases.
ترجمه فارسی:
تئوفیلین برای پیشگیری و درمان تنفس آهسته و تنگی قفسه سینه ناشی از آسم، برونشیت مزمن، امپزیما و سایر بیماری‌های ریه استفاده می‌شود.

به نقل از سایت medlineplus

۱. قرص تئوفیلین برای سنگ کلیه

تئوفیلین پیوسته رهش معمولا برای درمان سنگ کلیه استفاده نمی‌شود. این دارو عمدتا برای بیماری‌های تنفسی مانند آسم و برونشیت کاربرد دارد.

۲. شربت تئوفیلین جی برای سرفه کودکان

شربت تئوفیلین جی برای سرفه کودکان به باز کردن راه‌های تنفسی و تسکین علائم تنفسی کمک می‌کند. اگر کودک شما داروی خاص دیگری را مصرف می‌کند، حتما به پزشک اطلاع دهید.

آیا داروی تئوفیلین برای بهبود علائم آسم موثر است؟

۳. تئوفیلین جی برای سرفه خشک (شربت تئوفیلین جی برای گلو درد)

شربت تئوفیلین جی برای سرفه خوب است؟ شربت تئوفیلین گایافنزین ممکن است اولین انتخاب برای درمان سرفه خشک و گلودرد نباشد. اما به دلیل مرطوب کردن مجاری ریوی، می‌تواند به درمان سرفه خشک کمک کند.

۴. تئوفیلین و ضربان قلب و کرونا

تئوفیلین می‌تواند ضربان قلب را تحت تاثیر قرار دهد و باید با احتیاط در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی استفاده شود. در مورد هرگونه نگرانی برای مصرف تئوفیلین در بیماران کووید-۱۹ (کرونا) با یک متخصص مشورت کنید.

۵. شربت تئوفیلین برای عفونت ریه

شربت تئوزین برای چیست؟ تئوفیلین یک برونکودیلاتور یا  گشادکننده برونش و نایژه است که برای مدیریت بیماری‌های تنفسی مانند آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) استفاده می‌شود. عفونت‌های ریه باتوجه به علت عفونت به روش‌های درمانی مختلفی مانند آنتی بیوتیک یا داروهای ضد ویروسی نیاز دارند.

عوارض جانبی مصرف داروی تئوفیلین چیست؟

حالت تهوع و استفراغ، درد معده یا شکم، سردرد، مشکل در خوابیدن، اسهال، تحریک‌پذیری، بی‌قراری، برافروختگی، لرزش یا افزایش میزان ادرار از جمله عوارض جانبی مصرف داروی تئولیت است. در صورتی که هر کدام از این عوارض جانبی ادامه داشت یا شدیدتر شد به سرعت به پزشک خود یا دکتر داروخانه اطلاع دهید.

در صورتی که عوارض تئوفیلین جی مانند حالت تهوع و استفراغی که متوقف نمی‌شود، تپش قلب سریع، آرام یا نامنظم، گرفتگی عضلانی، بی‌هوش شدن، گیجی و سرگیجه را تجربه کردید به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید.

واکنش آلرژیک جدی در مورد داروی تئوفیلین نادر است. با این وجود اگر واکنش آلرژیک جدی مثل علائم پوستی، خارش، تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، گیجی شدید و اختلال تنفسی را تجربه کردید به سرعت از مرکز فوریت‌های پزشکی کمک بگیرید.

واکنش آلرژیک جدی در مورد داروی تئوفیلین نادر است.

موارد احتیاط مصرف قرص تئوفیلین ۲۰۰

پیش از استفاده از داروی تئوفیلین در صورتی که به این دارو یا به سایر داروهای گزانتین مانند آمینوفیلین یا اکستریفیلین یا کافئین آلرژی دارید موضوع را با پزشک خود یا دکتر داروخانه در میان بگذارید. داروی تئوفیلین ممکن است شامل ترکیبات غیرفعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر با پزشک خود یا دکتر داروخانه صحبت کنید.

قبل از استفاده از داروی تئولیت تمامی سوابق پزشکی خود و خانواده‌تان را به اطلاع پزشک برسانید؛ مخصوصا سابقه ابتلا به زخم معده، زخم روده، تشنج، بیماری تیروئید، مشکلات قلبی از قبیل هر گونه نارسایی قلبی یا تپش قلب نامنظم، بیماری‌های کبدی و فشار خون بالا.

داروی تئوفیلین ممکن است حاوی قند یا الکل باشد. در صورت ابتلا به بیماری دیابت، بیماری‌های کبدی یا هر شرایط دیگری که نیاز به محدود کردن یا اجتناب از این مواد در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از عوارض کپسول تئومکس دارید. در مورد استفاده از داروی تئوفیلین با خیال راحت از پزشک خود یا دکتر داروخانه سوال کنید.

تداخل دارویی تئوفیلین پیوسته رهش ۲۰۰

قرص تئوفیلین ریتارد می‌تواند با داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی تداخل داشته باشد. برخی از تداخلات رایج با تئوفیلین عبارتند از:

  • آسبروفیلین، دوکسوفیلین، ریوسیگوات
  • کاربامازپین، فوس فنی‌توئین، لیتیوم
  • بتابلاکرها، فوس فنی‌توئین، ایزوپروترنول، مترلپتین
  • فورموترول، آیوهگزول، آیومپرول
اشکال دارویی تیوفیلین۲۰۰تداخل دارویی آمپول تئوفیلینعوارض کپسول تئومکس
قرص تئولیت ۲۰۰ میلی‌گرمپانکورونیومتاکی کاردی
قرص آهسته رهش تئوفیلین فارماشیمی ۲۰۰ میلی‌گرمفنی‌توئینسردرد
داروی تئوفیلین نیل فارمد ۲۰۰ میلی‌گرماینداکاترولبیش فعالی (کودکان)
قرص برنکورتارد ۲۰۰ میلی‌گرمسولریامفتولبی خوابی
جدول مشخصات دارویی تئوفیلین

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

داروی تئوفیلین نوعی گشاد کننده برونکودیلاتور (نایژه) است که برای شل‌کردن عضلات مجاری تنفسی کاربرد دارد. دوز مصرفی به عواملی مانند سن، وزن و وضعیت پزشکی بستگی داشته و باید به طور مداوم تحت نظارت دکتر متخصص ریه یا بهترین پزشکان عمومی مصرف شود تا تاثیر داشته باشد. اگر نیاز به دریافت نوبت از پزشک متخصص دارید، در سایت دکترتو امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری و مشاوره با دکتر ریه آنلاین، دکتر عمومی آنلاین و دکتر مشاوره دارویی آنلاین برای شما فراهم شده است.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم و انسداد ریه. اما بریا تاثیر بیشتر باید قبل از شروع حملات آسم مصرف شود.

قرص خوراکی تئوفیلین باعث خواب آلودگی نمی‌شود اما می‌تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند.

بله و به کاهش چسبندگی مجاری تنفسی کمک می‌کند.

بله، می‌تواند به بهبود سرفه خشک کمک کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره داروی تئوفیلین

  1. مرضیه گفت:

    سلام
    پسرم ۷ سالشه بعد از آنفولانزا دچار آسم شده که بردیم دکتر براش آمپول نفرین زدن و یه اسپری استنشاقی بکلو متادون دادن شبی یه پاف بهتر شده ولی میترسم چون داروش کمه آسم خوب نشه یه سوال داشتم برای تنگی نفسش میتونم قرص تئوفیلین جی ۲۰۰ بدم چون هنوز تنگی نفس داره

    1. ناشناس گفت:

      من یک هفته هست که دچار آنفولانزا شدم به شدت سرفه میکنم سرفه هام عفونی هست آیا میتونم ازقرص تئوفیلین استفاده کنم؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        بله می توانید
        ولی باید از انتی بیوتیک مماسب هم استفاده کنید تحت نظر پزشک

  2. جلیل نارویی گفت:

    سلام من اسم دارم وقتی این قرص تئوفیلین میخورم حالت بی هوشی میگیرم سر گیچه میشم حالت بی قراری میکنم بعد خوابم میبره دیگه ترسیدم نخوردم ایا مشکلی نداره بخورم یان

  3. عبدارضا گفت:

    ایا داروی نئوفلین برای جلوگیری از ارتفاع زدگی در کوهنوردی مفید است

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      داروی تئوفیلین به وسیله‌ی شل کردن ماهیچه‌ها، باز کردن راه‌های تنفسی و کاهش پاسخ شش‌ها به تحریک کننده‌ها عمل می‌کند. بنظر نمی رسد بتوان برای ارتفاع زدگی استفاده کرد. بهتره در این خصوص با متخصص ریه مشورت کنید.
      نوبت‌دهی حضوری بهترین دکترهای ریه

  4. فاطمه گفت:

    سلام من آسم شدید دارم یکی از قرص هام تئوفلین ۲۰۰ هست،که عصر باید بخورم امروز که خوردم سر درد و همچنین یه کمی دل درد شدم،در ضمن کم کاری تیروئید هم دارم،و بچه هم شیر میدم ،بعد از خوردن دارو بچه ام هم بیقرار شد و چشماشو میخاروند آیا از عوارض این دارو هست و در شیر ترشح میشه ممنون

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این دارو در خون وجود دارد ولی میزان ترشح در شیر مشخص نیست و نمی تونه عامل بی قراری کودک شما باشد. بهتره برای ایجاد عوارض جانبی در خود شما پس از مصرف دارو از این لینک با متخصص ریه مشورت کنید.
      متخصص ریه

    2. دکتر مشیری گفت:

      خیر مشکلی نیست مصرف بفرمایید

  5. زهره گفت:

    سلام من بعد از جراحی که به بیهوشی حساسیت داشتم با بوی تند سرفه ام شروع میشد ولی الان حدود یک ماه هست که سرفه هام شدیدتر شد و سی تی ریه و آزمایشات هم سالم بود ،میخواستم بدونم تئو فیلین بهم کمک میکنه ،اینم بگم ۵ سال پیش هم که سرفه های شدید داشتم دکتر همین شربت رو دادن

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این شربت گشاد کننده برونش ها هست. با تاییده متخصص ریه میتونید استفاده کنید چون در بیماران قلبی و آسم بهتره استفاده نشه.

  6. مهدی علیزاده گفت:

    سلام من قبلا سابقه زخم معده داشتم و بعضی مواقع معده درد دارم که صبح لاننسوپرازول میخورم یا فاموتودین الان قرص تئولیت خوردم دیشب بی خواب و ادرار زیاد داشتم صبح هم معده درد دارم قبلش به پزشکم گفتم که سابقه زخم معده دارم گفتن اشکال نداره حالا چکار کنم میتونم در کنار این قرص از لانسو پرازول و فاموتودین استفاده کنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بنظر نمیرسه درد معده شما بخاطر مصرف قرص تئولیت باشه. بنظر میرسه دلیل درد معده شما احتمالا التهاب و زخم معده باشه. بنابراین بهتره متخصص گوارش جهت شما اندوسکوپی انجام دهد. از این لینک میتونید از بهترین پزشکان نوبت بگیرید.
      فوق تخصص گوارش

      1. ماهرخ گفت:

        سلام دکتر من مدتیه دچار تنگی نفس میشم ایاشربت تیوفیلین مشگل من برطرف می‌کنه به پزشک که مراجعه که کردم این شربت برام تجویز کردند

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          این شربت موجب گشاد شدن راه های هوایی شما می شود و تنگی نفس موقتی بهبود می یابد. ممکنه تنگی نفس شما به علت آسم، برونشیت و دیگر بیماری های ریوی باشد که نیاز به اسپری استنشاقی دارد. بنابراین بهتره متخصص ریه شما را ویزیت کند و علت تنگی نفس مشخص شود.
          متخصص ریه

  7. راز گفت:

    سلام من از چهارشنبه شب که دارو مصرف کردمه تا الان که بامداد شنبه است همش دو ساعت خوابم برده وزنم ۷۶کیلویه و دکتر بخاطر امیکرون برام تجویز کرده شبی یک عدد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      یکی از عوارض جانبی این دارو مشکل در خوابیدن است. اگه با ادامه مصرف دارو این عارضه برطرف نشد با پزشک معالج خود مشورت کنید.

    2. بهار گفت:

      ۲شبه نخوابیدم….

    3. بهار گفت:

      و منم بی خوابی

  8. امیر گفت:

    سلام. من پس از استفاده از قرص تئوفیلین ضربان قلبم به ۱۲۰ میرسه ولی فشارخونم تقریبا نرماله…چه داروی میتونم کنار تئوفیلین برای تپش قلب استفاده کنم که تداخل نداشته باش؟ …ممنون
    ضمنا” دوز مجاز این قرص برای بزرگسالان چقدره؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دوز مصرفی داروی تئوفیلین بر اساس وضعیت پزشکی شما، پاسخ به درمان، سن، وزن، تست‌های آزمایش‌گاهی مانند سطح تئوفیلین خون و سایر داروهایی است که مصرف می‌کنید. تپش قلب از عوارض جانبی این دارو هست که با بروز این عارضه باید با پزشک مشورت کنی و ممکنه نیاز به قطع این دارو باشه و نمیتوان دارویی داد که این عارضه را کم کند و شما همچنان به مصرف ادامه دهی.

      1. حسین گفت:

        سلام من اسم دارم حدود ۱ماهه تئوفیلین مصرف میکنم امروز ازمایش بارداریم مثبت شد.چیکارکنم مصرف کنم یا نه؟اگه نکنم میترسم مثل قبل تنگی نفسم برگرده

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی تئوفیلین را استفاده کنید و در مورد فواید و مضرات آن از پزشک خود کمک بگیرید. تغییرات بدن شما در سه ماه آخر بارداری ممکن است بر میزان داروی تئوفیلین در خون تاثیر بگذارد. پزشک شما موظف است به دقت میزان دارو در خون و احتمال ابتلا به عوارض جانبی را بررسی کرده و تحت نظر داشته باشد و در صورت لزوم دوز مصرفی دارو را با توجه به شرایط جدید تغییر دهد.

  9. فرزانه گفت:

    سلام ببخشید این دارو خواب آور هم هست من از قرصش استفاده کردم یجوری خوابیده بودم انگار بی هوش شدم.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      یکی از عوارض مصرف این دارو مشکل در خوابیدن هست. که برخی افراد تحریک پذیر و بی خواب و برخی همانند شما پرخواب میشوند.

  10. اسد مسعودی گفت:

    سلام ومن چند وقتی نفس تنگی دارم احساس خفگی میکنم از شربت سالبوتامول استفاده مکنم ایا خوب هست یانه من نمدانم مشکل از کجاست دکتر هم رفتم انها راداده بهترین ورزشکار هم هستم

    1. جلیل نارویی گفت:

      سلام من اسم دارم وقتی این قرص تئوفیلین میخورم حالت بی هوشی میگیرم سر گیچه میشم حالت بی قراری میکنم بعد خوابم میبره دیگه ترسیدم نخوردم ایا مشکلی نداره بخورم یان