مجله پزشکی اس اچ پلاستیک قوانین بردن دارو به ترکیه در سفرهای هوایی - اس اچ پلاستیک

ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگری برای مسافران ایرانی است. بیشتر مسافرانی که از ایران به ترکیه سفر می‌کنند با هواپیما به این کشور می‌روند. بدون شک می‌دانید که رفتن به ترکیه یا هر کشور دیگری که مقصد سفر شماست، قوانینی دارد که با رعایت آنها بدون مشکل وارد خاک آن کشور می‌شوید. این قوانین شامل حمل دارو هم می‌شود. اگر عازم ترکیه هستید، باید قوانین بردن دارو به ترکیه با هواپیما را بدانید. در صورت سفر به ترکیه، حتما قبل از بستن چمدان‌ها، این مطلب را مطالعه کنید و یکبار دیگر داروهای خود را بررسی کنید. در کنار داروها، سایر اقلامی که همراه خود می‌برید هم باید از این قوانین پیروی کنند.

اگر می‌خواهید درباره نحوه نگهداری داروها و بسته بندی آنها آگاه باشید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید. همچنین اگر به دنبال نسخه برای داروهای خود هستید (داروهای تجویزی و مجاز خود) می‌توانید از دکتر عمومی نوبت بگیرید و درباره شرایط خود صحبت بکنید.

قوانین حمل دارو به ترکیه در هواپیما سخت گیرانه است؟

قوانین و محدودیت‌‌های حمل دارو به ترکیه چندان سخت‌گیرانه و پیچیده نیستند. برای حمل دارو به ترکیه، مسافران باید داروهای خود را در بسته‌بندی اصلی و به همراه نسخه داشته باشند. داروهای محتوی مواد مخدر یا روان‌گردان ممکن است ممنوع باشند یا نیاز به مجوز خاص داشته باشند. توصیه می‌شود قبل از سفر با نهادهای مربوطه در ترکیه تماس بگیرید.

همچنین، برای داروهایی که نیاز به سرمای خاص دارند، ممکن است مجاز به استفاده از یخ خشک یا یخ ژله‌ای باشید. بررسی کنید که داروهایی که حمل می‌کنید مطابق با قوانین دارویی ترکیه باشند. اطلاعات دقیق‌تر را می‌توانید از نهادهای بهداشتی و گمرکی ترکیه یا سفارت ترکیه در کشور خود دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و مقررات حمل دارو به ترکیه، بهتر است به وب‌سایت‌های رسمی دولت ترکیه یا نهادهای بهداشتی و گمرکی آن کشور مراجعه کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا از همه جزئیات و آخرین به‌روزرسانی‌ها آگاه شوید.

متن انگلیسی:
«Turkey has strict regulations around medication and failure to comply with these regulations could result in serious consequences.»
ترجمه متن:
«ترکیه قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حمل دارو دارد و نقض این قوانین می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد.»

visit-turkey

نمی‌دونی چطور باید داروهات رو برای سفر هوایی بسته بندی کنی؟

همین الان مشاوره دارویی بگیر!

۱. لیست داروهای مجاز در هواپیما در ترکیه

برای سفر به ترکیه، CDC توصیه می‌کند که داروهای تجویزی خود را به همراه داشته باشید و همچنین داروهایی برای پیشگیری از بیماری‌های مسافرتی. اقلام پزشکی مانند عینک، لنز، سرنگ‌های دیابت و وسایل تست دیابت نیز مهم هستند. داروهای بدون نسخه مانند ضداسید، ضدحساسیت، و داروهای کاهش درد و تب نیز توصیه می‌شوند.

علاوه بر این، CDC توصیه می‌کند که اقلام پیشگیری از بیماری مانند ضدآفتاب، دستمال مرطوب ضد باکتریایی، و دستمال‌های تمیزکننده شخصی را به همراه داشته باشید. موارد اضطراری مانند کیت اولیه کمک‌های اولیه، ترمومتر، داروهای ضد اسهال و ضد استفراغ نیز مفید هستند.

برای سفر به ترکیه، مهم است که بهداشت و ایمنی خود را در نظر بگیرید. علاوه بر داروهای تجویزی و بدون نسخه، توصیه می‌شود که وسایل حفاظتی شخصی مانند ماسک و دستکش را به همراه داشته باشید. همچنین، برای پیشگیری از بیماری‌های مسافرتی، داروهای مربوطه را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که همه داروها و وسایل پزشکی شما مطابق با قوانین ترکیه باشند. برای اطلاعات کامل‌تر، مراجعه به لینک CDC زیر توصیه می‌شود: CDC – Turkey Healthy Travel Packing List.

داروهای غیرمجاز به ترکیه کدامند؟
برخی از داروها را نمی‌توانید با خود به داخل کابین هواپیما ببرید.

۲. لیست داروهای غیرمجاز در هواپیما در ترکیه

داروهایی که نمی‌توانید همراه داشته باشید یا اقدامات دارویی که نمی‌توانید در سفر به ترکیه انجام دهید را در ادامه توضیح داده‌ایم:

  • برای سفر هوایی به ترکیه، میزان دارویی که می‌توانید با خود حمل کنید بستگی به نیازهای پزشکی شخصی و مدت زمان اقامت شما دارد. معمولاً توصیه می‌شود که فقط مقدار کافی دارو برای مدت اقامت خود به همراه داشته باشید. مقدار بیشتر دارو قاچاق دارو محسوب می‌شود.
  • ورود هر گونه داروی آرام‌بخش به ترکیه ممنوع است. این موارد شامل داروهای خواب‌آور، مسکن‌های حاوی کدئین و قرص‌های اعصاب می‌شود. توجه داشته باشید که همراه داشتن حجم زیادی از هر نوع دارو، حتی داروهای ساده‌ای مثل استامینوفن، در ترکیه غیر مجاز است.
  • داروهای ترک اعتیاد مثل قرص ب۲ هم در سفرهای هوایی به ترکیه ممنوع هستند.
  • بردن حشیش و ماری جوانا به ترکیه ممنوع است.
  • ویکس و سودافد در ترکیه از انواع داروهای خواب‌آور هستند و نمی‌توان آنها را با خود به ترکیه برد.
  • ترامادول در سفرهای هوایی ترکیه ممنوع است.
  • بنادریل و آدرال و ریتالین هم نباید به سفرهای هوایی در ترکیه آورده شوند.
  • متادون هم از داروهای غیرمجاز است.

۳. بایدها و نبایدهای حمل دارو به کابین هواپیما در ترکیه

اگر می‌خواهید داروهای خود را به داخل کابین هواپیما بیاورید باید قوانین زیر را رعایت کنید:

  • حتما داروها را به دقت بسته بندی کنید و آنها را در پلاستیک‌ها و بگ‌های شفاف بگذارید.
  • داروهای اشتعال‌زا را به داخل کابین نیاورید.
  • حجم داروهایی که به داخل کابین هواپیما می‌آورید باید به اندازه‌ی کافی باشد و در نگهدارنده‌های مخصوص قرار گیرد.
  • داروهای مایع را حتما در ظروف با اندازه‌ی کافی (میزان دارو در وبسایت‌های رسمی مشخص شده است و ممکن است تغییراتی در آنها ایجاد شوند و مرتبا به روزرسانی شوند) باشد.
  • نسخه همراه داروها باشد.
  • داروی خطرناکی محسوب نشود.
داروهای مایع به داخل هواپیما مجاز است؟
برای بردن داروهای مایع به ترکیه باید میزان کافی از این داروها را حمل کنید.

چه اقلامی را نمی توان در سفرهایی هوایی به ترکیه برد؟

اقلام ممنوعه برای ورود به فرودگاه استانبول شامل مواد آتش‌زا و منفجره، مواد آلی، وسایل عفونی، وسایل رادیواکتیو و آهن‌ربایی، فندک‌های شعله‌ای، مواد اسیدی، کپسول‌ها و اسپری‌های شیمیایی، کیسه‌های هوای اتومبیل و برخی از داروها مانند داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور هستند.

همچنین، ورود اشیایی مانند حشره‌کش، دربطری بازکن، سلاح‌های گرم، پنجه‌بوکس، اسلحه‌های اسباب‌بازی شبیه اسلحه واقعی، ابزار تعمیر عینک، میل بافتنی، قلاب دوزی، کارد و چاقو، قیچی، فشنگ، تیغ جراحی، سیم و طناب در داخل کابین هواپیما ممنوع است. از طرفی لیست لوازم آرایشی که حمل آن‌ها به داخل هواپیما ممنوع است:

  • اسپری‌های مختلف
  • انواع کرم و لوسیون
  • شامپو و نرم‌کننده
  • روغن حمام
  • موچین
  • اسپری یا ژل‌های خوشبوکننده
  • فرمژه
  • صابون مایع
  • لاک پاک‌کن و لاک ناخن
  • ریش‌تراش و تیغ

در جدول زیر برخی از اقلام غیرمجاز را آورده‌ایم:

اشیای غیر مجاز در داخل کابین هواپیما استانبول داروهای غیر مجاز اقلام ممنوع در فرودگاه
حشره کش بنادریل مواد آلی
سیم و طناب آدرال کیسه هوای اتومبیل
تیغ جراحی ریتالین انواع کپسول و اسپری‌های شیمیایی مانند گاز پیک نیکی یا گاز اشک آور
انواع فشنگ ترامادول انواع مواد اسیدی
قیچی پلاستیکی یا فلزی متادون فندک‌های شعله‌ای
کارد و چاقو به استثنای کارد پلاستیکی داروهای ترک اعتیاد مثل b2 وسایل رادیواکتیو و آهنربایی
میل بافتنی و قلاب دوزی کدئین وسایل عفونی
انواع سلاح های گرم استامینوفن انواع مواد آتش زا و منفجره
دربطری بازکن ویکس —–
ابزار تعمیر عینک قرص‌های اعصاب —–
اقلام غیرمجاز در سفر هوایی به ترکیه

از کجا مجوز حمل دارو به ترکیه بگیریم؟ (مجوز بردن دارو به ترکیه)

اگر می‌خواهید داروهای غیرمجاز و ممنوه را با خود به ترکیه بیاورید، باید مراحل قانونی را طی کنید تا دارو مجاز شود. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا باید نسخه‌ی پزشکی معتبر داشته باشید و پزشک آن را با شماره پاسپورت شما تطبیق داده باشد.
  • نسخه را به زبان انگلیسی یا ترکی ترجمه کنید و با اصل برابر شود.
  • مدارک را به سفارت ترکیه ببرید.
  • بعد از بررسی مدارک، تاییدیه بگیرید و آن را با دارو به همراه داشته باشید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در این مقاله ما به بررسی داروهای ممنوعه برای مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند پرداختیم. تاکید بر این نکته است که ورود برخی داروها، خصوصاً داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور، به این کشور ممنوع است و مسافران باید قبل از سفر اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنند.

این اطلاعات به مسافران کمک می‌کند تا از هرگونه مشکل یا سوءتفاهم در فرودگاه‌ها و گمرک جلوگیری کنند و سفری امن و بدون دردسر را تجربه کنند. اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع در مورد مقررات و قوانین مربوط به داروها، گام مهمی در برنامه‌ریزی سفر است.

اگر می‌خواهید درباره نحوه بسته‌بندی داروها اطلاعات داشته باشید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید. همچنین برای دریافت نسخه داروهای مورد نیاز، از پزشک عمومی نوبت بگیرید یا در دکترتو مشاوره آنلاین با دکتر عمومی دریافت کنید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : دارو تاريخ : 20 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.