مجله پزشکی اس اچ پلاستیک قوانین بردن دارو به کانادا و آمریکا در سفرهای هوایی - اس اچ پلاستیک

سفر به آمریکا و کانادا به آسانی سفر به هر کدام از شهرهای کشور ایران نیست. هنگامی که عازم سفری با مقصد آمریکا و کانادا هستید، باید تمامی وسایل خود را طبق قوانین این کشورها بسته بندی و پک کنید. شاید همراه داشتن دارویی که همیشه در شهرهای ایران در جیب شما بوده و در سفرهای هوایی داخلی بارها بدون مشکل از گیت عبور کرده‌اید، در آمریکا و کانادا برای شما مشکلات جدی ایجاد کند و ورود شما را ممنوع کند. بنابراین قبل از ورود به خاک آمریکا و کانادا، باید قوانین حمل دارو به آمریکا و کانادا در سفرهای هوایی را بدانید.

در این مطلب دکترتو تلاش کرده است راهنمای خلاصه و کاربردی را به شما ارائه دهد. در این مطلب درباره داروهایی که می‌توانید با خود ببرید آگاهی پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید درباره نحوه بسته‌بندی داروها و شرایط نگهداری آنها در سفرهای طولانی آگاه باشید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو یا مشاوره آنلاین با دکتر عمومی کمک بگیرید.

قوانین حمل دارو به آمریکا

برای سفر به ایالات متحده با هواپیما، مسافران می‌توانند داروهای تجویزی و غیرتجویزی را به همراه داشته باشند. داروهای تجویزی باید در بسته‌بندی اصلی خود و همراه با نسخه قرار گیرند. داروهای مایع بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر مجاز است، اما باید از طریق امنیت بررسی شوند. برای داروهای غیرتجویزی، همان محدودیت‌های معمول مایعات و ژل‌ها اعمال می‌شود.

همچنین، مهم است که مسافران داروهای خود را در بار دستی خود نگه دارند تا در صورت نیاز به دسترسی سریع به آن‌ها داشته باشند. برای داروهایی که نیاز به سرمای خاص دارند، مجاز به استفاده از یخ خشک یا یخ ژله‌ای هستید، اما باید از محدودیت‌های مربوط به حمل یخ مطلع شوید. اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر را می‌توانید از وب‌سایت‌های رسمی امنیت هواپیمایی و گمرک ایالات متحده دریافت کنید.

برای سفر به ایالات متحده با دارو، مهم است داروها در ظروف اصلی خود و به همراه نسخه یا یادداشت پزشک به زبان انگلیسی باشند. فقط مقدار مورد نیاز برای استفاده شخصی خود و حداکثر یک عرضه ۹۰ روزه ببرید. اگر بیش از ۹۰ روز می‌مانید، می‌توانید داروهای اضافی را از طریق پست یا پیک بفرستید، به شرطی که مدارک نشان دهنده استفاده شخصی شما باشد. برای اطلاعات بیشتر، به صفحه FDA مراجعه کنید: FDA – ۵ Tips for Traveling to the U.S. With Medications.

اگر می‌خواهید به بهترین شکل داروهای خود را در سفر بسته بندی کنید

همین حالا مشاوره دارویی بگیرید.

۱. لیست داروهای مجاز در فرودگاه آمریکا

داروهای مجاز در فرودگاه‌های آمریکا چندان زیاد نیستند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود دارو به خاک آمریکا وجود دارد. برخی از داروهای مجاز شامل موارد زیر هستند:

  • محلول‌های شستشوی چشم و لنز
  • داروهای معمولی با نسخه پزشک
  • ژل‌های درمانی موضعی
  • مکمل‌های مجاز
  • شیرخشک
  • داروهای حیاتی مانند اعضای پیوندی و پیوند مغز استخوان
  • محصولات زیبایی
  • محصولات ماستکتومی

۲. لیست داروهای غیرمجاز در هواپیما در آمریکا

از آنجایی که آمریکا یکی از کشورهای نزدیک به مکزیک است و مکزیک یکی از منابع تولید مواد مخدر است، آمریکا قوانین سخت گیرانه‌ای برای ورود دارو به خاکش دارد. از طرفی قوانین حمل دارو به آمریکا زیاد دستخوش تغییر می‌شود و بهتر است که چند روز قبل از سفر به آمریکا قوانین حمل دارو به آمریکا را بررسی کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. این کشور یکی از سخت‌گیر‌ترین کشورها در این زمینه است. در ادامه به برخی از داروهایی غیرمجاز در آمریکا اشاره کرده‌ایم:

قرص‌های ممنوعه در پرواز شربت‌های ممنوعه در پرواز آمپول‌های ممنوعه در پرواز
کدئین فسفات دکسترومتورفان‌پی دی‌هیدروبلزپریدول
دیفنوکسیلات فنوباربیتال نالوکسال
متیل فندیت دکسترومتورفان پتیدین
متادون هیدروکسی‌زین پنتازوسین
اپیوم —— الفتانیل
مرفین —— تالامونال
—— —— متادون
—— —— مرفین
موارد ممنوعه در پرواز به آمریکا
داروهای غیرمجاز به آمریکا
بردن برخی داروهای مسکن به آمریکا غیرمجاز هستند.

قوانین حمل دارو به کانادا

داروها و مواد پزشکی مجاز برای حمل در سفر به کانادا شامل داروهای تجویزی و غیر تجویزی ضروری در فرم‌های مایع، ژل، و اسپری هستند. داروهای جامد غیر تجویزی مانند استامینوفن و ایبوپروفن محدودیت حجم ندارند. مواد پودری و دانه‌ای خاصی (مانند مکمل‌های مبتنی بر مواد معدنی) در بار دستی محدود به ۳۵۰ میلی‌لیتر هستند.

برای داروهای مایع، ژل و اسپری تجویزی، باید آن‌ها را در بسته‌بندی اصلی خود حمل کنید و نام بر روی نسخه باید با نام در پاسپورت شما مطابقت داشته باشد. همچنین، برای داروهای مایع تجویزی، محدودیت حجمی وجود ندارد، اما باید توسط افسر امنیتی بررسی شوند.

به علاوه، اگر شما می‌خواهید سرنگ‌ها یا سوزن‌هایی برای داروهای تجویزی خود حمل کنید، باید این اقلام را در بسته‌بندی اصلی خود و به همراه نسخه مربوطه داشته باشید. در مورد وسایل پزشکی مانند دستگاه‌های تنفسی یا اکسیژن، توصیه می‌شود قبل از سفر با ایرلاین خود تماس بگیرید تا از قوانین و مقررات مربوطه آگاه شوید.

برای موارد پزشکی غیر معمول مانند میله‌های کربنی یا گازهای پزشکی، باید قبل از سفر با ایرلاین خود مشورت کنید. این موارد ممکن است نیاز به تاییدیه‌های خاص داشته باشند. همچنین، مسافران باید توجه داشته باشند که برخی از داروها یا مواد پزشکی که در یک کشور قانونی هستند، ممکن است در کانادا ممنوع باشند. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از سفر اطلاعات دقیق را از مقامات مربوطه دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد داروها و مواد پزشکی که می‌توانید به کانادا ببرید، بهترین روش مراجعه مستقیم به سایت CATSA – Medication and Medical Items است.

بردن دارو به کانادا و آمریکا
بردن دارو به کانادا از آمریکا ساده‌تر است و قوانین کمتر سخت‌گیرانه‌ای دارد.

۱. لیست داروهای مجاز در فرودگاه کانادا

در این بخش به برخی از اقلام دارویی که برای شما بحث برانگیز هستند اشاره کرده‌ایم. این اقلام در کابین و در بار مجاز هستند:

  • بر اساس اطلاعات موجود در صفحه CATSA، مسافران می‌توانند سرنگ‌ها و سوزن‌ها را در بار دستی خود حمل کنند، به شرطی که این سرنگ‌ها و سوزن‌ها برای داروهای تجویزی استفاده شوند و همراه با نسخه مربوطه باشند. مهم است که همه موارد در بسته‌بندی اصلی خود باشند و نام بر روی نسخه با نام در پاسپورت مطابقت داشته باشد.
  • حمل کانابیس یا حشیش (ماری جوانا) برای مصارف تفریحی یا پزشکی در هواپیماها یا فرودگاه‌های کانادا مجاز است، به شرط اینکه توسط افراد بالغ (بالای ۱۸ یا ۱۹ سال بسته به استان) و در مقادیر قانونی (تا ۳۰ گرم) باشد. حمل کانابیس از مرزهای کانادا یا به مقاصد بین‌المللی غیر قانونی است.
  • مسافران می‌توانند محصولات هومیوپاتی مبتنی بر مایع یا ژل را درون بار دستی خود حمل کنند. محدودیت حجم برای این نوع محصولات به ازای هر ظرف، ۱۰۰ میلی‌لیتر یا کمتر است. همه محصولات باید در یک کیسه پلاستیکی شفاف و قابل بسته شدن با حداکثر ظرفیت یک لیتر قرار گیرند.
  • برای همراه داشتن دارو در هواپیما به مقصد کانادا قوانین معمول برای بسته بندی را رعایت کنید.

۲. لیست داروهای غیرمجاز در هواپیما در کانادا

حمل داروهای مسکن، روانگردان، مواد مخدر، مرفین و غیره به کانادا مجاز نیست. داروهایی که نمی‌توانید با خود در کانادا به هواپیما ببرید شامل موارد زیر هستند:

  • استامینوفن کدیین
  • مرفین
  • دیازپام
  • دیین فسفات
  • متادون
  • داروهای حاوی ترامادول
  • داروهای حاوی سودوافدرین
  • داروهای حاوی کدیین
  • مواد مخدر

در کانادا تمامی داروهایی که به همراه دارید باید با نسخه پزشک باشند.

متن انگلیسی:
«If you have any questions as to whether a specific pharmaceutical may be imported into the United States, please contact the FDA, Division of Import Operations and Policy, at (301) 796-0356.»
ترجمه متن:
«اگر هر سوالی درباره وارد کردن داروی خاصی به آمریکا دارید، لطفا با بخش امنیت ارسال داروی FDA تماس بگیرید: (۳۰۱) ۷۹۶-۰۳۵۶»

cbp

چه اقلامی را نمی توان در سفرهایی هوایی به آمریکا و کانادا برد؟

اقلام غیرمجاز برای حمل در هواپیماها به کانادا شامل سلاح‌های آتشین، وسایلی که می‌توانند فلج کننده باشند (مانند تیزرها)، اشیاء تیزی که می‌توانند آسیب جدی وارد کنند (مانند تبرها و چاقوها)، ابزارهایی که می‌توانند به ایمنی هواپیما آسیب برسانند (مانند دریل‌ها)، اشیاء کندی که می‌توانند آسیب جدی وارد کنند (مانند چوب‌های بیسبال)، مواد منفجره یا اشیاء آتش‌زا، مایعات، اسپری‌ها و ژل‌ها بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر، کالاهای خطرناک، و مواد پودری یا دانه‌ای بیش از ۳۵۰ میلی‌لیتر هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، حمل مواد سمی، گازهای فشرده، مواد شیمیایی خورنده و اسیدها نیز در هواپیماها به کانادا ممنوع است. همچنین، حمل مواد رادیواکتیو و بیولوژیکی خطرناک بدون مجوز مربوطه غیرقانونی است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تر در مورد اقلام غیرمجاز برای حمل در هواپیماها به کانادا، مسافران باید به وب‌سایت امنیت حمل و نقل کانادا مراجعه کنند. این وب‌سایت اطلاعات به‌روز و کاملی در مورد اقلام ممنوعه ارائه می‌دهد که می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر به کانادا به شما کمک کند: Transport Canada – What you can’t bring on a plane.

چه اقلامی را نمی توان در سفرهایی هوایی به آمریکا و کانادا برد؟
برخی از داروها را نباید با خود به داخل هواپیما ببرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر می‌خواهید به آمریکا یا کانادا سفر یا مهاجرت کنید، پیش از بستن چمدان‌های خود باید قوانین حمل دارو به آمریکا و کانادا را از بر باشید. همچنین برای آماده سازی و بسته‌بندی داروهای خود بهتر است که از یک پزشک کمک بگیرید. مشاوره دارویی دکترتو در خدمت شماست تا به شما کمک کند داروهای خود را در بهترین شرایط نگهداری کنید. همچنین اگر برای داشتن نسخه با شماره‌ی پاسپورت خود نیاز به کمک دارید، می‌توانید از نوبت دکتر عمومی یا مشاوره آنلاین با دکتر عمومی کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : دارو تاريخ : 20 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.