مجله پزشکی اس اچ پلاستیک بلومبرگ: نسخه‌های پیشرفته مک‌بوک پرو و مک مینی M3 احتمالاً سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد - اس اچ پلاستیک

به گفته «مارک گرمن» از بلومبرگ، مک مینی و مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جزو اولین دستگاه‌هایی نخواهند بود که در اواخر امسال به چیپ M3 مجهز می‌شوند.

گرمن در جدیدترین نسخه از خبرنامه «Power On» خود توضیح می‌دهد که هرچند به‌طور قطع می‌توان گفت نسخه M3 مک مینی درنهایت عرضه خواهد شد، اما این امر در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد. به‌این‌ترتیب او مدعی است که انتظار نمی‌رود این دستگاه تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود و جزو اولین سری از مک‌های مجهز به تراشه M3 باشد.

به‌همین‌ترتیب، مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نیز جزو اولین مک‌بوک‌های M3 نخواهند بود که قرار است در اکتبر سال جاری عرضه شوند. انتظار می‌رود این دستگاه‌‌ها دارای تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس باشند و احتمالاً حداکثر تا اواسط سال ۲۰۲۴ وارد بازار شوند.

او همچنین با اشاره به اینکه مک مینی M2 بیش از دو سال پس از معرفی نسخه M1 عرضه شد، ادعا می‌کند که اپل هیچ برنامه‌ای برای عرضه سالانه این دستگاه ندارد. در مقابل، مک‌بوک پرو دستگاه بسیار محبوب‌تری است و چرخه به‌روزرسانی مرتب‌تری دارد.

احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۳ اینچی M3

مک‌بوک پرو

هفته گذشته گرمن در گزارش دیگری گفته بود که اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 احتمالاً پاییز امسال عرضه خواهند شد. طبق آن گزارش، این دستگاه‌ها احتمالاً مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک ایر ۱۳ اینچی و آی مک ۲۴ اینچی خواهند بود.

درباره چیپ M3 هم گزارش شده است که با استفاده از فرایند ۳ نانومتری TSMC توسعه پیدا خواهد کرد که در مقایسه با تراشه ۵ نانومتری M2، عملکرد و بهره‌وری انرژی بسیار بهتری را ارائه می‌کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.