مجله پزشکی اس اچ پلاستیک بهترین مرکز جراحی پلک در مشهد - اس اچ پلاستیک

دکتر سلیمان نوری، موسس و مدیر کلینیک مانا در مشهد ، متخصص پوست و مو با بورد تخصصی ناسیونال است و به عنوان یکی از متخصصین باتجربه در زمینه جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در کشور شناخته می‌شود.

مراحل عمل جراحی پلک

مراحل عمل بلفاروپلاستی به این صورت است:

ابتدا، ماده‌ی بی‌حس کننده در اطراف پلک‌ها تزریق می‌شود. سپس محل‌هایی که قرار است برش داده شوند، کاملاً استریل شده و آماده می‌شوند. این عمل شامل برش‌های کوچک در خطوط طبیعی اطراف چشم است، به نحوی که جای زخم قابل مشاهده‌ای بر روی صورت باقی نماند.

جراح پلاستیک زیبایی معمولاً با ابتدا کار روی پلک‌های بالایی آغاز می‌کند تا چربی بیش از حد و شلی پوست پلک بالایی را از بین ببرد. در ادامه، پلک‌های پایینی نیز به منظور کاهش پف و چین و چروک اصلاح می‌شوند. برش برای بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است از طریق خط محدوده‌ی ملتحمه یا مستقیماً زیر مژه‌های پایینی ایجاد شود.

شما در حین عمل بلفاروپلاستی بهوش بوده و با چشمان بسته روی تخت درازکشیده‌اید؛ اما به دلیل استفاده از مواد بی‌حس کننده، هیچ احساسی نخواهید داشت. پس از برش در افق پلک، نواحی چربی برداشته شده و پوست اضافی به‌طور دقیق کشیده می‌شود. در نهایت، پلک‌ها بخیه می‌شوند و پس از استریل کردن، عمل به پایان می‌رسد.

چه کسانی میتوانند عمل پلک (عمل بلفاروپلاستی) انجام دهند؟

چه کسانی میتوانند عمل پلک (عمل بلفاروپلاستی) انجام دهند؟

۱- عمل بلفاروپلاستی معمولا بر روی افرادی با سن بالاتر از ۳۰ سال انجام میشود. اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود که در سنین پایین تر هم انجام شود.

۲- در چشمهای برخی افراد، شیار پلک بالا بدرستی تشکیل نشده است . لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی ها و ژاپنی ها دارند. این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند.

۳- عمل جراحی پلک برای جوانسازی پلکها در افراد مسن هم بکار میرود که یک عمل زیبایی محسوب میشود.

۴- عمل پلک چشم برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم هم انجام میپذیرد. در این جراحی پلک، عملکرد پلکها اصلاح میشود. به این مدل از عمل پلک هم Functional Blepharoplasty میگویند.

نکته: در صورت وجود بیماری چشمی مانند گلوکوم، خشکی چشم، شبکیه جدا شده، اختلالات تیروئید، مانند بیماری گریوز و تیروئید کم کار یا بیش فعال، بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا یا سایر اختلالات گردش خون و دیابت ، حتما این امر را به پزشک خود اطلاع دهید.

 

عمل بلفاروپلاستی (عمل افتادگی پلک) چگونه انجام میشود؟

عمل بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی انجام میشود. این عمل جراحی ۱ تا ۳ ساعت – بسته به تعداد پلکهای عمل شونده – طول میکشد.

البته بستگی به آن دارد که کدام نوع از عمل پلک را میخواهید انجام دهید. آیا میخواهید چربی اضافه ی زیر چشم را بردارید ؟ و یا میخواهید تا پوست زیر چشم را بکشید؟ و یا اینکه میخواهید افتادگی پلک بالایی خود را اصلاح نمایید؟

بلفاروپلاستی به دو صورت برای پلکهای بالا و پایین صورت میگیرد که به آنها خواهیم پرداخت. بعد از عمل یک تا دو هفته در منزل استراحت کنید تا پلکهای شما کاملا بهبود بیابند.

 

مراحل عمل بلفاروپلاستی

ابتدا در اطراف پلک های شما ماده‌ی بی‌حس کننده تزریق میشود. محل های برش کاملا استریل شده و برای برش آماده میشوند. روش عمل بلفاروپلاستی شامل برش‌های کوچکی است که در خطوط طبیعی اطراف چشم ایجاد می‌شود. جراح میبایست دقت کند تا هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای بر روی صورت باقی نگذارد.

 

جراح پلاستیک زیبایی معمولاً ابتدا روی پلک های بالایی کار می کند تا چربی و شلی بیش از حد پوست پلک بالایی را از بین ببرد. پلک های پایین هم برای از بین بردن پف و کاهش چین و چروک اصلاح می شوند. برش بلفاروپلاستی پلک پایین، یا از طریق خط محدوده ی ملتحمه ایجاد میشود و یا مستقیماً زیر مژه های پایینی است. در طول عمل بلفاروپلاستی، شما بهوش بوده و با چشمهای بسته روی تخت دراز کشیده‌اید؛ اما بخاطر مواد بی‌حس کننده، چیزی احساس نمی‌کنید.

پس از برش افق پلک، نواحی چربی خارج شده و پوستهای اضافی کشیده میشوند. سپس پلکها بخیه خورده و پس از استریل ، کار به اتمام رسیده است. در کلینیک مانا ، شما بهترین جراحان چشم و زیبایی، پیشرفته ترین دستگاههای پزشکی و لیزر، و بهترین قیمتها را در کنار هم خواهید داشت.

عمل بلفاروپلاستی برای پلک بالایی با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود؛ گاهاً برش از بیرون پلک و گاهاً از داخل پلک انجام می‌شود. این برش‌ها با استفاده از چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی انجام می‌شوند. امروزه با پیشرفت دستگاه‌های لیزر و همچنین استفاده از امواج رادیویی، برش‌ها به شکل دقیق‌تری انجام می‌شوند. باید توجه داشت که هنر و تجربه جراح نقش بسیار مهمی در این فرایند دارند.

در عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی، پوست اضافی و چربی زائد پلک بالایی چشم برداشته می‌شود تا چشم ظاهری زیبا و شاداب داشته باشد. مشکلاتی مانند افتادگی پلک یا پتوز، گاهاً در یک چشم و اغلب در هر دو چشم اتفاق می‌افتد. بنابراین، بلفاروپلاستی برای یک چشم در برخی موارد و برای هر دو چشم در بیشتر موارد انجام می‌شود.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی (عمل افتادگی پلک) به چه صورتی انجام میشود؟

در عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی، یا همان عمل افتادگی پلک، پس از اعمال بی‌حسی موضعی در ناحیه پلکها، جراح برشی در پلک بالایی ایجاد می‌کند. این برش برای برداشتن قسمت‌های اضافی پوست یا چربی‌های زیر پوستی استفاده می‌شود که توسط جراح زیبایی چشم برداشته می‌شوند. بعد از اصلاح فرم پلکها، جراح محل برش را بخیه می‌زند و عمل به پایان می‌رسد. با گذشت یک ماه، هیچ نشانه‌ای از محل برش باقی نمی‌ماند.

عمل بلفاروپلاستی برای پلک پایین ( حذف پف زیر چشم)

عمل بلفاروپلاستی برای پلک پایین، به منظور حذف پف زیر چشم و کاهش چین و چروک‌های زیر چشم انجام می‌شود. این پف زیر چشم ممکن است ناشی از ارثی بودن باشد یا ناشی از تجمع بافت چربی در زیر پوست پلک پایینی چشم باشد. برداشتن پف زیر چشم تأثیر قابل توجهی بر زیبایی و جوانی چهره دارد، بنابراین این عمل در افرادی که به دلیل بالارفتن سن این مشکل را دارند، بسیار شایع و مؤثر است.

در اکثر موارد، در عمل بلفاروپلاستی برای پلک پایین، با ایجاد برشی نازک در پشت پلک پایینی چشم، پف زیر چشم برداشته می‌شود و در انتها نیاز به بخیه کردن ندارد. در صورت وجود پوست اضافه زیر خط مژه، پوست اضافه برش داده شده و سپس با بخیه‌های نازک و دقیق، محل برش را پیوند می‌دهند. بعد از گذشت یک ماه، هیچ نشانه‌ای از محل برش باقی نمی‌ماند.

در برخی موارد، برای برش‌های دقیق، از لیزر یا امواج رادیویی در جراحی پلک پایینی استفاده می‌شود که احتمال خونریزی حین و پس از عمل و خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که در برخی موارد پس از عمل بلفاروپلاستی، ممکن است نیاز به تزریق بوتاکس به منظور کاهش چین و چروک زیر چشم باشد.


هزینه های عمل جراحی پلک

عواملی که بر هزینه‌ی عمل افتادگی پلک تأثیر می‌گذارند به شرح زیر می‌باشند:

  • تعداد پلک‌های مورد جراحی: هر پلک اضافی که نیاز به جراحی دارد، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.
  • نوع عملات: هزینه افتادگی پلک‌های بالا ممکن است با هزینه رفع پف و چین و چروک پلک‌های پایین متفاوت باشد و بسته به نوع جراحی انتخابی متغیر است.
  • هزینه‌های جداگانه در کلینیک‌ها: برخی از کلینیک‌ها ممکن است هزینه‌های جداگانه‌ای داشته باشند که باید مدنظر قرار بگیرد.
  • هزینه‌های پزشکان: برخی از پزشکان ممکن است هزینه‌های جداگانه‌ای از هزینه‌های کلینیک دریافت کنند.
  • هزینه‌های مربوط به معاینات و آزمایشات قبل از عمل: معاینات پیش از عمل نیز باید در هزینه‌ها مدنظر قرار گیرند.
  • تجهیزات پیشرفته در کلینیک: استفاده از تجهیزات پیشرفته ممکن است هزینه را افزایش دهد.
  • نوع بیمه و توافقات با بیمه: نوع بیمه و توافقات بین کلینیک و بیمه ممکن است تأثیر زیادی در هزینه داشته باشد.
  • مکان کلینیک: هزینه‌ها ممکن است بسته به شهر یا منطقه‌ای که کلینیک واقع شده است، متغیر باشند.

 

کلینیک تخصصی پوست و مو مانا (کلینیک دکتر سلیمان نوری)

کلینیک تخصصی پوست و مو مانا ، یکی از برترین و بهره‌ورترین مراکز تخصصی در زمینه بلفاروپلاستی ، کاشت مو و ابرو در شرق کشور محسوب می‌شود. کلینیک مانا با داشتن ۱۰ اتاق عمل مجزا و تخصصی در زمینه بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ، کاشت مو و ابرو، به همراه یک تیم تخصصی با تجربه فراوان که طی ۱۰ سال گذشته هزاران جراحی موفق را انجام داده‌اند، بی‌نظیر است. دکتر سلیمان نوری، موسس و مدیر این مجموعه، متخصص پوست و مو با بورد تخصصی ناسیونال است و به عنوان یکی از متخصصین باتجربه در زمینه جراحی پلک، کاشت مو و ابرو در کشور شناخته می‌شود.

این کلینیک خدمات زیبایی متنوعی ارائه می دهد از جمله:

  • بلفاروپلاستی
  • کاشت مو
  • کاشت ابرو
  • لاغری موضعی
  • لیزر برداشتن مو زائد
  • هایفو تراپی
  • جراحی‌های زیبایی
  • جوان‌سازی
  • بوتاکس و تزریق ژل

با مراجعه به کلینیک تخصصی مانا، شما می‌توانید نتایج قابل توجهی را در زمینه بهبود ظاهر و سلامتی مو و پوست خود تجربه کنید.

نمونه کارها:

 

اطلاعات کلینیک مانا در مشهد:

آدرس کلینیک: مشهد، بلوار ملک آباد، سه راه خیام، نبش خیام جنوبی ۳، پلاک ۵۴، کلینیک مانا

شماره تماس کلینیک: ۰۵۱۳۷۶۰۶۹۹۳ و ۰۵۱۳۷۶۰۶۹۹۴

شماره موبایل: ۰۹۰۱۳۸۰۱۷۷۹

تلگرام : @kashtdrnouri

اینستاگرام: dr_soleiman_nouri.manaclinic

وب سایت: www.manaclinic.ir

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.