مجله پزشکی اس اچ پلاستیک برای کاشت ابرو چه آزمایشاتی لازم است؟ - اس اچ پلاستیک

کاشت ابرو یکی از روش‌های زیبایی است که در بهبود ظاهر صورت موثر است. اما قبل از انجام این جراحی، باید آزمایشاتی صورت گیرد تا از سلامتی فرد اطمینان حاصل شود و نتایج بهتری بدست آید. در این مقاله، قصد داریم تا به سوال برای کاشت ابرو چه آزمایشاتی لازم است؟ پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

چرا انجام آزمایش قبل کاشت ابرو مهم است؟

قبل از انجام هر نوع جراحی زیبایی، در جلسات مشاوره تخصصی کاشت ابرو باید آزمایشات لازم را انجام داد تا از سلامتی فرد اطمینان حاصل کرد، کاشت ابرو نیز از این امر مستثنی نیست. با انجام آزمایشات قبل از کاشت ابرو، می‌توان از مشکلات و عوارض جدی پیشگیری کرد.

اگر شما دارای آلرژی، بیماری‌های مزمن و عفونت‌ها هستید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، قبل از کاشت ابرو باید به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک می‌تواند آزمایشات مورد نیاز را تجویز کند تا بتوان کاشت ابرو را به بهترین نحو انجام دهد.

مهمترین آزمایشات لازم قبل کاشت ابرو

اگر تصمیم دارید کاشت ابرو را در یک کلینیک تخصصی انجام دهید، در یک جلسه ابتدایی با پزشک متخصص ملاقات خواهید کرد. در این جلسه، پزشک از شما سؤالاتی می‌پرسد تا با سابقه بیماری‌های احتمالی و حساسیت‌های بدنی شما آشنا شود. پاسخ‌های شما در این جلسه می‌تواند به پزشک کمک زیادی کند. همچنین، پزشک معاینات و آزمایشاتی را انجام خواهد داد. در نهایت، پزشک نتایج تست‌ها و آزمایشات را بررسی می‌کند و به کاشت ابروی طبیعی می‌پردازد. در ادامه برخی از این آزمایش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

آزمایش ادرار

نتایج آزمایش ادرار می‌تواند به پزشک متخصص اطلاعات مفیدی ارائه دهد. این آزمایش قادر است که وضعیت قند خون، مشکلات کبدی و کلیوی را به خوبی نمایش دهد.

آزمایش FBS (قند خون ناشتا)

برای انجام آزمایش FBS، قبل از کاشت ابرو باید حداقل ۱۲ ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

آزمایش ایدز  (HIV)

آزمایش ایدز (HIV) برای بررسی سلامت افراد قبل از انجام کاشت ابرو انجام می‌شود. ایدز یک بیماری بسیار سخت است که درمان پیچیده‌ای دارد.

آزمایش بررسی حساسیت به بی‌حسی موضعی

این آزمایش معمولا برای بررسی حساسیت فرد نسبت به مواد بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در کاشت ابرو، نیازی به بیهوشی عمومی نیست و تنها از مواد بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. به همین دلیل، این آزمایش جزو موارد مهم قبل از کاشت ابرو خواهد بود.

آزمایش کرونا

در صورت ابتلا به کرونا، انجام کاشت ابرو به تعویق می‌افتد.

آزمایش تیروئید

آزمایش تیروئید برای بررسی مشکلات کم‌کاری یا پرکاری تیروئید و تأثیر آن بر ریزش ابروها استفاده می‌شود. اگر بیمار با مشکل تیروئید اقدام به جراحی کند، ممکن است که سلامت او به خطر بیفتد، بنابراین، پزشک باید نتایج آزمایش تیروئید را نیز بررسی ‌کند.

آزمایش شمارش سلول‌های خونی (CBC)

آزمایش شمارش سلول‌های خونی (CBC) اطلاعاتی درباره وضعیت انعقاد و غلظت خون فرد را ارائه می‌دهد. در این آزمایش، مقدار گلبول‌های قرمز بررسی می‌شود و اگر فرد بیمار مشکلات کم‌خونی ناشی از فقر آهن دارد، پزشک از آن مطلع خواهد شد.

سایر آزمایشاتی که ممکن است پزشک نیاز داشته باشد، شامل آزمایش کلسترول خون، تست‌های انعقادی، هپاتیت B و هپاتیت C هستند که انجام این آزمایشات بستگی به سوابق پزشکی فرد دارد.

اگر آزمایشات قبل از کاشت مو مثبت باشد چه می‌شود؟

در صورتی که شما از بیماری‌ها و وضعیت خود بی‌اطلاع باشید و در روز عمل متوجه نتایج آزمایشات شوید، پیشنهاد می‌شود که قبل از روز عمل، وقتی را برای معاینه تعیین ‌کنید و نتایج آزمایشات خود را به پزشک ارائه دهید تا پزشک بهترین تصمیم در این زمینه را بگیرد.

در صورتی که نتایج آزمایشات قبل از کاشت ابرو مثبت باشند، باید با پزشک خود درباره نتایج صحبت کنید. پزشک می‌تواند به شما توضیح دهد که چگونه می‌توانید این مشکلات را حل کنید و آیا می‌توانید کاشت ابرو را انجام دهید یا خیر.

هزینه آزمایش های قبل کاشت ابرو

هزینه آزمایشات قبل از کاشت ابرو به طور کلی زیاد نیست و در صورت انجام آن‌ها در کلینیک‌های معتبر، هزینه بسیار زیادی برای فرد در بر نخواهد داشت. این آزمایشات اغلب تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و یا بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و نگرانی خاصی را برای بیمار ایجاد نمی‌کنند. همچنین، هزینه کاشت ابرو نیز بسیار بالا نیست. اگر تصمیم به کاشت ابرو را دارید و نگران هزینه‌های آن هستید، می‌توانید از تخفیفات و پیشنهاداتی که در کلینیک‌های مختلف عرضه می‌شوند، استفاده کنید تا بهترین نتیجه را با پرداخت کمترین هزینه بدست آورید. در کلینیک زیبایی تندیس، پزشک سعی می‌کند تا فقط آزمایشات ضروری را برای بیمار انجام دهد و آزمایشات غیر ضروری را حذف می‌نماید. این امر منجر به کاهش هزینه‌ها به میزان قابل توجهی برای بیمار می‌شود.

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که برای کاشت ابرو چه آزمایشاتی لازم است؟ باید گفت آزمایشات مختلفی وجود دارد که می‌توان قبل از انجام کاشت ابرو انجام داد. انتخاب نوع و تعداد این آزمایشات به عهده پزشک متخصص است که البته به وضعیت سلامتی فرد نیز بستگی دارد. هدف پزشک از این آزمایشات این است که ریسک عمل را کمتر کند. آزمایش‌هایی که در این متن به آن‌ها اشاره شده است، تنها بخشی از آزمایشات هستند که قبل از کاشت ابرو صورت می‌گیرند. پزشک ممکن است که بر اساس وضعیت بیمار و تصمیم خود، آزمایش و تست‌های دیگری را نیز تجویز کند.

کلینیک زیبایی تندیس به عنوان یکی از بهترین کلینیک های کاشت ابرو در تهران میتواند به شما کمک کند تا بهترین نتایج را از کاشت ابرو دریافت کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.