مجله پزشکی اس اچ پلاستیک بهترین روش بزرگ کردن سینه کدام است ؟ - اس اچ پلاستیک

بهترین روش بزرگ کردن سینه کدام است ؟

با نقل قول از دکتر بیژن فریدنیا بزرگ کردن سینه یکی از جراحی زیبایی سینه است که هدف ان خوش فرم و بزرگ کردن سینه بانوان است . کسانی که سینه های کوچک  دارند و یا یکی از سینه های خود را از دست داده اند میتوانند با عمل سینه به پستان ها ی زیبا و طبیعی برسند . دلایل مختلفی مانند کوچک بودن سینه ، افتادگی سینه بعد از بارداری ، از دست دادن یکی از سینه به علت بیماری است و اصلاح عدم تقارن سینه  که بانوان را برای جراحی سینه ترغیب میکند . در این مقاله انواع روش های بزرگ کردن سینه و مزایا و معایب هر کدام را بازگو میکنیم .

 

عمل سینه

بزرگ کردن سینه

 

 

انواع روش های بزرگ کردن سینه :

تزریق چربی در سینه :

تزریق چربی نواقص موجود در سینه کوچک بودن سینه و افتادگی و بدشکلی سینه را از بین میبرد . تزریق چربی در سینه به طوری است که ابتدا چربی های اضافه در نقاط دیگر بدن مانند شکم و ران را با لیپوساکشن برداشته و سپس با سالین ناخالصی های چربی جدا شده و چربی خالص به نواحی که نیاز به چربی دارد در سینه تزریق میشود . تزریق چربی جز روش های ایمن و ماندگار است و برای بزرگ کردن سینه بسیار توصیه میشود .

کاشت پروتز برای بزرگ کردن سینه :

یکی از روش های بزرگ کردن سینه کاشت پروتزیا ایمپلنت سینه است به طوری که پروتز هایی از جنس سیلیکون یا سالین بر زیر بافت نرم سینه قرار میگیرد . میتوان در این جراحی علاوه بر پروتز سینه و بزرگ کرذدن سینه از لیفت سینه نیز استفاده کرد . پروتز ها بر اثر الگوی ایجاد برش بر روی سینه در درون سینه جای داده میشوند . پروتز سینه میتواند دائمی باشد و بر اثر افزایش یا کاهش وزن اندازه سینه تغیر نمیکند . مواد سیلیکونی موجود در پروتز سینه در پاکتی از جنس فوم قرار دارد که به وسیله جراحی در سینه قرار میگیرد .

ایمپلنت سینه یا پروتز سینه به دو روش یک کرحله و دو مرحله ای انجام میشود :

در روش یک مرحله ای پروتز انتخاب شده در ناحیه سینه قرار میگیرد که لازم است در این مرحله فرد پوست سینه کافی برای پوشاندن سینه که به وسیله پروتز بزرگ شده را داشته باشد .

در روش دو مرحله ای ابتدا باذکنکی سیلیکونی در سینه قرار داده میشود که مقداری اب و نمک به ان تزریق میشود و حدود شش هغته درزیر پوست قرار میگیرد تا پوست کم کم کش بیاید و جا باز کند این بادکنک سلیکونی صرفا برای افزایش حجم پوست سینه است سپس در مرحله اخر بادکنک برداشته و پروتز در زیر سینه قرار میگیرد .

لیفت سینه یا ماستوپکسی :

در ماستوپکسی یا لیفت سینه در اطراف هاله نوک سینه و یک برش در زیر سینه انجام میشود و پزشک  بافت اضافه و پوست اضافه سینه را بر میدارد . هدف لیفت سینه از بین بردن افتادگی شل شدگی پوست سینه است . میزان افتادگی سینه در خانم ها باهم فرق دارد و از خفیف تامتوسط و شدید است .

کاندیدای مناسب برای بزرگ کردن سینه :

کسانی که فرم سینه های نامتقارن و کوچک دارند میتوانند جراحی سینه انجام دهند .

در صورتی که به خاطر بارداری و یا پیری و یا افزایش و کاهش وزن دچار افتادگی سسینه شده اند میتواندد جراحی سینه انجام دهند .

کسانی که بر اثر بیماری مانند سرطان سینه یکی از سینه های ان ها تخلیه شده میتوانند جراحی سینه انجام دهند .

 

تزریق چربی سینه

ایمپلنت سینه

 

 

جراحی برداشتن پروتز سینه :

 

اگرچه پروتز سینه به مدت طولانی در سینه قرار دارد ولی در اینده برای ترمیم سینه و یا تعویض پروتز به یک شکل دیگر و یالیفت سینه لازم است که پروتز سینه برداشته شود . در این جراحی برداشتن پروتز سینه یک برش در محل قبلی برش ایجاد شده و پروتز برداشته میشود .

دلایل تعویض و برداشتن پروتز سینه :

 

رایج ترین دلیل فرسودگی پروتز بعد از ۸ الی ۱۵ سال است که دچار فرسودگی و تغیر شکل و فرم پروتز میشود .

بعضی خانم ها بعد از جراحی پروتز سینه ناراضی هستند و تمایل دارند که سایز پروتز بزرگ تر یا کوچک تر شود .

اگر در بافت سینه تغیر ایجاد شود دلیل اصلی تعویض و یا برداشتن پروتز است .

بافت سینه ممکن است بعد از چند سال دچار تغیر شودو کوجب حرکت پروتز در سینه شود که در این صورت با مشورت پزشک میتوانید پروتز را برداشته و یا تعویض کنید .

گاهی بعد از قرار دادن پروتز در بافت سینه عفونت ایجاد میشود در این صورت باید پروتز را برداشته و برای تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه اقدام کنید .

انواع پروتز سینه از نظر جنس :

 

سیلیکون

سالین

 

پروتز سالینی: پروتز سالینی برش کوچک تری برای قرار دادن ان در سینه نیاز است و از مایع (سرم ) پر میشود  و هزینه کم تری دارد .

پروتز سیلیکونی: پروتز سیلیکونی ژل سیلیکون دارد و شکل و فرم طبیعی تر دارد . برای جایگزاری در سینه باید برش بزرگ تری در سینه ایجاد شود و برای کسانی که میخواهند چین خوردگی کم تری در سینه داشته باشند از پروتز سیلیکونی استفاده میشود . هزینه پروتز سیلیکونی  بیشتر است .

 

 

پروتز سینه

 

عوامل مناسب در انتخاب سایز پروتز :

سبک زندگی هر فرد :

قبل از این که پروتز سینه انجام دهید باید از شیوه زندگی فردی خود اگاهی داشته باشید به طور مثال : افرادی که فقط به زیبایی ظاهری اهمیت میدهند و به این فکر نمیکنند که در طول سال چه خطراتی بعد از جراحی سینه برای ان ها رخ میدهد توجهی ندارند اصرار دارند که پروتز سینه بزرگ برای ان ها استفاده شود ولی با گذشت زمان و افزایش سن به دلیل فشار پروتز به سینه باعث درد در ناحیه سینه میشوند . همچنین به مروز زمان فشار پروتز در سینه باعث افتادگی پروتز در نتیجه افتادگی سسنه میشنود که درد در ناحیه کمر و گردن و شانه ها را ایجاد میکند .

تناسب بین اندام ها در سایز پروتز :

افراد باید دقت داشته باشند سایز انتخاب پروتز بین دیگر اندام های بدن متناسب باشد و جراحی سنه نتیجه عکس نداشته باشد پس حتما قبل از این که پروتز سینه را انجام دهید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا سایز ایده ال برای پروتز را به شما پیشنهاد کند .

منبع: دکتر بیژن فریدنیا

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.