مجله پزشکی اس اچ پلاستیک جراحی لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان امکان پذیر است - اس اچ پلاستیک

آیا می دانید چه زمان به جراحی لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان نیاز دارید؟ جراحی لیفت سینه برای کسانی در نظر گرفته می شود که پوست شل دارند، وزن قابل توجهی از دست داده اند یا بعد از شیردهی دچار افتادگی سینه می شوند. بافت سینه توسط هیچ استخوانی به دیواره قفسه سینه متصل نمی شود. علاوه بر این، اگر پوست شل دارید، ممکن است به مرور زمان در سینه‌ های خود به دلیل جاذبه زمین دچار افتادگی شوید. این افتادگی در افراد مسن و دارای اضافه وزن بیشتر محسوس خواهد بود و به مرور زمان بافت سینه به طور کامل آویزان می شود. این امر باعث نارضایتی بیمارانی می شود که می خواهند سینه های خود را به ظاهر قوی تر و سفت تر بازگردانند. در چنین شرایطی لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان انجام می شود. در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی می کنیم.

دکتر مریم شریفی

مشاوره و اقدامات قبل از انجام لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان

برای اینکه لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان انجام شود، بیمار از دو جنبه توسط جراح معالج به طور مفصل معاینه می گردد. ابتدا، اگر بافت سینه کافی باشد، عمل لیفت سینه تنها با استفاده از بافت های خود بیمار برنامه ریزی می شود. از سوی دیگر، اگر بافت آن ها ناکافی تلقی شود، با استفاده از پروتز سیلیکونی می توان به سینه پرتر  دست یافت.

نکته مهم در این مرحله این است که بیماران انتظارات خود را توضیح دهند، تمام سوالات خود را از جراحی که با او مشورت می کنند بپرسند و تصمیم درستی بگیرند.  در طول جراحی سینه ها علامت گذاری شده، عکس گرفته می شود و پس از مشاوره نهایی، بیمار به جراحی منتقل می شود. سپس بیمار به اتاق خود منتقل می شود. بیمار در همان روز یا پس از یک شب اقامت در بیمارستان مرخص می شود. از بیمار خواسته می شود تا بعد از یک هفته برای پیگیری اقدام کند.

جراحی لیفت سینه که برای از بین بردن افتادگی سینه ‌های زنان و جلب رضایت آنان با کمک به ظاهری که می‌ خواهند ایجاد شده است، سلامت روانی زنان را نیز بهبود می‌بخشد. زیرا در بیشتر موارد، نارضایتی از ظاهر سینه‌ ها می‌تواند بر سلامت روانی زنان تأثیر منفی بگذارد و به مرور زمان به مشکلات روانی مانند افسردگی منجر شود.

جراحی لیفت سینه که تمام این مشکلات را برطرف می‌کند، نسبت به سایر جراحی ‌های سینه کمی دشوارتر است. زمان این جراحی طولانی است. علاوه بر این، این جراحی تنها با بیهوشی عمومی قابل انجام است، به عبارت دیگر، عملی است که با بی حسی موضعی قابل انجام نیست. دلیل این امر این است که هم عمل طول می کشد و هم نتایج جراحی بسیار شدید است.

این جراحی عموما بر روی بیمارانی انجام می شود که تمام معاینات و آزمایشات پزشکی را انجام داده اند و هیچ کدام از آن ها علائمی از مشکل را نشان نمی دهند. پزشک اطلاعات لازم را به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن می دهد و پس از امضای سندی مبنی بر مطالعه و درک کامل این اطلاعات، اقدام به جراحی می کند. زیرا در مورد بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، عمل جراحی می تواند منجر به خونریزی، تشکیل هماتوم (انباشته شدن خون) در بافت ها و از بین رفتن زخم شود. این روشی است که خطراتی را برای چنین بیمارانی به همراه دارد.

پروتز سینه

علاوه بر این، از آنجایی که افتادگی سینه یک مشکل جدی است که با هیچ روش دیگری غیر از جراحی قابل حل نیست، این روش ضروری است. زیرا هیچ کرم، ماساژ یا وسیله ای که برای هدف قرار دادن سینه های افتادگی استفاده می شود نمی تواند به افتادگی سینه کمک کند.

لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان چگونه انجام می شود؟

اول از همه همانطور که در بالا ذکر شد این جراحی فقط با بیهوشی عمومی انجام می شود. در برخی موارد با جراحی کوچک کردن سینه و در برخی دیگر با بزرگ کردن سینه همراه است. افرادی که دچار مشکل افتادگی سینه هستند معمولا سینه های بزرگی نیز دارند. همچنین برای بیمارانی که سینه‌ های کوچکی دارند و به دنبال بزرگ کردن سینه‌ ها هستند، انجام این روش برای جلوگیری از افتادگی سینه ‌ها ضروری است.

مدت زمان جراحی بین ۲ تا ۴ ساعت متغیر است. این ممکن است طولانی تر از مدت زمان جراحی های دیگر باشد. جراحی لیفت سینه با قرار دادن ایمپلنت سیلیکونی در سینه بیمارانی که مشکل افتادگی جزئی دارند انجام می شود. به طور کلی، این روش مشابه جراحی بزرگ کردن سینه است. با این حال، بر خلاف عمل بزرگ کردن سینه، در این روش یک درن جراحی به بیمار متصل می شود.

اگر غده سینه بیمار ناکافی تشخیص داده شود، عمل پروتز سینه انجام می شود و  پروتز های سیلیکونی در زیر سینه قرار می گیرند تا آن را بلند کنند. این امر منجر به افزایش حجم پوست خواهد شد. پوست اضافی بدون ایجاد تغییر در ظاهر برای خلاص شدن از شر این زائد بریده می شود. در صورتی که بیمار یک روش صاف را انجام داده باشد، از کار انجام شده نهایت رضایت را خواهد داشت.

عوارض لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان

گاهی اوقات، این روش می تواند منجر به برخی از عوارض شود. افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند بیشتر احتمال دارد این عوارض را تجربه کنند، در حالی که افراد بدون هیچ گونه شرایط پزشکی کمتر به آن ها مبتلا می شوند.

برخی از عوارض ممکن است در حین و بعد از جراحی رخ دهد. به عنوان مثال، ممکن است هماتوم در بافت ها ایجاد شود، خونریزی و باز شدن زخم ممکن است رخ دهد و بخیه ها ممکن است عفونی شوند. این عوارض در بیمارانی که شرایط خاص پزشکی ندارند نیز قابل مشاهده است.

جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

کاندید مناسب لیفت سینه و پروتز سینه

به طور کلی، جراحی لیفت سینه و ایمپلنت برای بیماران مبتلا به مشکلات سلامت مزمن مانند دیابت و کلسترول توصیه نمی شود. دلیل این امر این است که این بیماران در مقایسه با سایرین بیشتر در معرض عوارض جراحی و بعد از عمل هستند. اما انجام این جراحی برای این بیماران کاملا غیرممکن نیست. پس از تشریح خطرات این جراحی توسط پزشک و امضای مدارک لازم توسط بیمار، می توان این عمل را انجام داد.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان، جراحی است که این عمل را انجام می دهد. درمان توسط یک جراح که دارای صلاحیت لازم نیست و تجربه ای در این زمینه ندارد ممکن است بیمار را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل، مهم است که پس از درک کامل از ماهیت و شدت این جراحی، جراح خود را با دقت انتخاب کنید و به دنبال بهترین جراح پروتز سینه باشید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه، لیفت سینه و سایر جراحی های زیبایی به وب سیات دکتر مریم شریفی متخصص و جراح پستان به آدرس  www.dr-sharifi.com  مراجعه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 2,018 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.