مجله پزشکی اس اچ پلاستیک روش و زمان استفاده از بالم لب - اس اچ پلاستیک

درک روش و زمان استفاده از بالم لب به شما کمک می کند، تا همیشه لب های نرم و صافی داشته باشید. بالم لب یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از لب است. در واقع، انواع مختلفی از محصولات بالم لب وجود دارد. همچنین روش صحیح و زمان استفاده از هر نوع بالم متفاوت است. و هنگام شروع استفاده مداوم باید این مسئله را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که استفاده بیش از حد از بالم لب، حتی اگر لب های خشکی دارید، به لب ها آسیب می رساند. درک دقیق این که بالم لب چیست و هر چند وقت یکبار باید آن را بمالید، به شما اطمینان می دهد که از این محصولات مفید لب بیشترین استفاده را داشته باشید. در اینجا ما روش، زمان استفاده و نحوه خرید بالم لب خوب را برای شما آورده است.

روش و زمان استفاده از بالم لب

بالم لب چیست؟

به طور خلاصه، هر مدل از بالم لب برای محافظت از لب های شما طراحی شده اند. بالم لب می تواند: لب های خشک و پوست خشک را برطرف کند، اگر از مدل های SPF ضد آفتاب استفاده می کنید، به عنوان یک ضد آفتاب عمل کند، لب ها را نرم و مرطوب کند، آبرسانی به لایه های زیری پوست لب، و به طور کلی از سلامت کلی لب حمایت کند. روش و زمان استفاده از بالم لب ها متفاوت است، با دانستن روش استفاده از هر کدام می توانید بهترین نتیجه را از استفاده آن ها بگیرد. در ادامه روش و زمان استفاه از هر بالم لب را برای شما آورده ایم.

روش استفاده از انواع بالم لب

همه انواع بالم لب اساساً به یک روش عمل می کنند. هنگامی که بالم لب را روی لب های خود می مالید، مواد تشکیل دهنده این فرمول لایه ای از مواد را تولید می کند، که از خروج رطوبت از پوست لب شما جلوگیری می کند. و منجر به آبرسانی و نرم شدن لب شما می شود. اما روش و زمان استفاده از بالم لب ها متفاوت است. در ادامه روش صحیح استفاده از هر نوع بالم لب را آورده ایم.

استفاده از بالم لب از لوله ای

رایج ترین نوع بالم لب، لوله ای است. در برخی از آن ها باید از صفحه ای پیچی که در پایین لوله قرار دارد، برای بیرون آوردن بالم باید استفاده کنید. محصول را نیم سانتی متر از لوله بیرون بیاورید. در بالم لب های مبتنی بر ژل از طریق یک سوراخ کوچک در نوک اپلیکاتور به شکل رژ لب فشرده می شوند. مقدار کمی کوچکتر از اندازه نخود برای پوشش کامل لب کافی است. بالم لب مبتنی بر ژل را نمی توان به لوله بازگرداند، بنابراین با مقدار کمتری شروع کنید و در صورت لزوم مقدار بیشتری اضافه کنید، تا از هدر رفتن محصول جلوگیری شود.

 بالم را روی لب های خود بمالید. یک پوشش نازک و یکنواخت روی لب ها داشته باشید. لب های خود را به هم بکشید این کار باعث می شود، بالم به صورت یکنواخت تر روی پخش شود. می توانید کمی از مواد را در نواحی نزدیک لب هم استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که ظاهر کمی براقی در اطراف لب های شما ایجاد می شود. اگر رژ لب می زنید، ابتدا بالم را روی لب های خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از زدن رژ لب بماند. این به امر باعث می شود، خشکی و ترک های لب شما کاملاً برطرف شود. و رژ لب به درستی و صاف روی لب های شما بنشیند.

استفاده از بالم لب کرمی

برای استفاده از بالم لب های کرمی باید از انگشتان خود کمک بگیرید. ابتدا دست هایتان را بشویید. اگر خارج از منزل هستید از آب و صابون یا ژل ضد باکتری استفاده کنید. زیرا با دستان آلوده احتمال انتشار میکروب ها و عفونت ها به دهان را افزایش می دهید. هنگامی که مریض هستید توصیه می شود از دستان خود استفاده نکنید. مقداری از بالم را با انگشت اشاره خود بردارید، ابتدا به مرکز لب پایین بمالید و به سمت گوشه ها حرکت کنید. مقدار کمی استفاده کنید و به طور یکنواخت روی لب ها بمالید و در صورت لزوم بالم بیشتری اضافه کنید. برای افرادی که نمی خواهند با انگشتشان از بالم استفاده کنند، اپلیکاتورهایی وجود دارد که می توانید به صورت جداگانه خریداری کنید. آنها را می توانید به راحتی تمیز کنید، و در جعبه بالم لب نگهداری کنید.

استفاده از بالم لب

زمان استفاده از بالم لب

گر چه همیشه مرطوب نگه داشتن لب ها مهم است، اما متخصصان پوست چندان استفاده مکرر از بالم لب را توصیه نمی کنند. اساساً، اکثر افراد زمانی که احساس می کنند، لایه قبلی بالم از پاک شده است، مجددا از بالم لب استفاده می‌کنند. لایه محافظی که یک محصول بالم لب ایجاد می کند، بسته به میزان مواد در مجموع چهار تا پنج ساعت دوام می آورد. همچنین بالم لب های مختلف ممکن است زمان های متفاوتی داشته باشند. در واقع، فقط چند بار در طول روز باید از بالم لب استفاده کنید. دلبرباش در ادامه روش و زمان استفاده از بالم لب را برای شما آورده ایم.

صبح بعد از بیدار شدن

به احتمال زیاد لب های شما زمانی که از خواب بیدار می شوید، خشک شده اند. می‌توانید بعد از دوش گرفتن یا حتی قبل از آن، اگر در یک صبح زمستانی سریع به بیرون می روید، از بالم لب استفاده کنید.

بعد از هر وعده غذایی

با فرض اینکه سه بار در روز غذا می خورید، بهترین روش و زمان استفاده از بالم لب بعد از هر وعده غذایی ضروری است. این امر به این دلیل است که در حین غذا خوردن، به تدریج لب های خود را لیس می زنید و به این صورت بزاق به سطح لب هایتان می رسد. این امر باعث از بین رفتن پوشش بالم لب که قبلاً استفاده کرده بودید، می شود. در نتیجه نیاز به استفاده مجدد از بالم لب است. البته شما در زمان استفاده از ریمل رنگی نیز این مورد را باید در نظر بگیرید.

قبل از خواب

استفاده از کمی بالم لب یا برق لب قبل از رفتن به رختخواب کمک زیادی به جلوگیری از خشک شدن لب های شما در هنگام خواب می کند. این امر نیز مهم است، زیرا اکثر افراد هنگام خواب از طریق دهان نفس می کشند، که باعث خشکی طبیعی لب ها می شود.

روش استفاده از بالم لب

سخن پایانی

در حالی که نگه داشتن یک لایه بالم لب تازه روی لب‌ها می‌تواند برای مرطوب نگه داشتن لب‌ها و ظاهر لب ‌ها عالی باشد، اما انجام این کار به‌طور مکرر نیز می‌تواند مشکلات خود را ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر به طور مداوم بالم لب بیشتری را روی لب های خود بمالید، به خصوص اگر آن ها دارای طعم های مصنوعی خوبی باشند، به صورت تصادفی شروع به لیسیدن بیشتر لب های خود می کنید. این امر باعث می شود که بزاق شما به تدریج پوست لب های شما را خشک کند، و همزمان لایه بالم لب را نیز از بین ببرد. در این صورت باید مجددا از بالم لب استفاده کنید. و این چرخه تکرار می شود و تاثیری بر خشکی لب های شما ندارد. در آخر برای تهیه بهترین انواع بالم لب ها با تاثیرگذاری سریع می توانید به سایت دلبرباش مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 747 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 26 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.