مجله پزشکی اس اچ پلاستیک چگونه بهترین سیستم سینمای خانگی را انتخاب کنیم - اس اچ پلاستیک

 

سینمای خانگی جدید شما ممکن است هوشمندانه ترین خریدی باشد که تاکنون کرده اید. و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم آن را درست انجام دهید. هیچ چیز مانند یک فیلم عالی، نمایش تلویزیونی یا بازی پلی آف در یک سینمای خانگی، جمع خانوادگی را جمع نمی کند. خبر خوب این است که می توانید با تغییرات مقرون به صرفه ای تغییرات بی شماری را در پخش فیلم های سینمایی و گوش دادن به موسیقی در فضای منزل خود ایجاد نمایید.
در این مقاله، اطلاعاتی راجع به سینماهای خانگی ارائه خواهد شد و اگر در پایان آن هنوز سوالی در این خصوص برای شما مطرح بود می توانید با ما در میان گذارید.


راهنمای خرید سیستم های سینمای خانگی

در ادامه به موارد کلیدی که باید هنگام انتخاب سیستم سینمای خانگی در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد:

تلویزیون

برای بهره بردن از تمام امکانات سینمای خانگی ما به شما پیشنهاد می کنیم تا یک تلویزیون جدید تهیه کنید، همچنین امروزه  تلویزیون های هوشمند به راحتی از طریق وای فای داخلی ، بلوتوث و غیره به سایر موارد اعم از اجزا، پخش صوتی یا تصویری متصل می شوند.

توجه به ابعاد اتاق یا مکان مورد نظر

بعضی از سیستم های سینمای خانگی بلندگوهای بزرگ دارند و در مقابل بعضی دیگر کوچک هستند. (از نظر فنی، در مورد کیفیت صدا، اسپیکر بزرگتر بهتر است، اما در برندهای خاص با اینکه اسپیکرهایی با اندازه کوچک و متوسط ارائه می دهند، برخلاف اندازه شان بسیار قدرتمند در کیفیت صدا هستند.)

نکته: با توجه به اندازه، طرح و سبک اتاق مد نظرتان، بلندگوهایتان را انتخاب نمایید. بعضی از بلندگوهای بزرگتر به عنوان دکور و کیفیت صدا برتر هستند، برخی دیگر کیفیت صدای متوسطی دارند و بعضی دیگر طراحی شده اند تا در دیوارها و سقفها پنهان شوند.

دستگاه های استریمینگ

استریمینگ (تکنیکی است که به وسیله آن می توان یک فایل چند رسانه‌ای مانند صدا و یا تصویر ویدئویی را بدون دانلود همه فایل، بر روی اینترنت به صورت لحظه ای از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد.) یک مزیت جانبی عالی برای تهیه سینمای خانگی می باشد. گیرنده سینمای خانگی مناسب می تواند به عنوان یک مرکز چند رسانه ای برای پخش جریانی تقریباً هر صدایی از رایانه، تلفن یا تبلت و یا از برنامه های آنلاین مانند TIDAL ، Qobuz و Spotify شنیده شود را استفاده کند. علاوه بر این، اگر بلندگوهای بی سیم در خانه دارید ، گیرنده سینمای خانه شما می تواند روی بلندگوها نیز ضربه بزند ، بنابراین می توانید موسیقی خود را در اطراف خانه پخش کنید.

سهولت در استفاده

اگر مهمترین معیار انتخاب تان “سهولت در استفاده” است، با توجه به تنظیم سینمای خانگی که در یک جعبه ی خرید است می توانید تمام موارد مورد نیازتان را تنظیم نمایید.

سیستم سینمای خانگی چیست؟

بدیهی است که تلویزیون یا پروژکتور و صفحه نمایش خوب برای تجربه اصلی شما مورد نیاز است. اما اگر به یک سیستم سینمای خانگی برای تماشای بی نظیر فیلم هایتان فکر می  کنید، جادوی واقعی در پشت سیستم های سینمای خانگی صوتی است و صدا همان چیزی است که شما برای ایجاد یک سیستم سینمای خانگی واقعی در خانه خود نیاز دارید.

به طور معمول، یک سیستم سینمای خانگی شامل اجزای زیر است:

تلویزیون،پروژکتور یا صفحه نمایش
منبع ویدیو مانند سیگنال ارائه دهنده کابل یا پخش کننده
گیرنده سینمای خانگی
بلندگوها شامل بلندگوهای مرکزی، بلندگوهای جلو و عقب، بلندگوهای راست و چپ ، بلندگوهای جلوه های ویژه و یک یا دو ساب ووفر.
حال ، بیایید نگاهی دقیق به همه قطعات مختلفی که یک سیستم سینمای خانگی را تشکیل می دهند ، بیاندازیم:

ساخت سیستم سینمای خانگی

-تلویزیون یا پروژکتور و صفحه نمایش

یک صفحه نمایش زیبا کلید اصلی سینمای خانگی است که می توان گفت ابعاد آن هر قدر بزرگتر باشد، بهتر است.
اگر یک اتاق خاص را به تنهایی به سینمای خانگی اختصاص می دهید، این موضوع نه تنها واقعاً هیجان انگیز است، بلکه به این معنی است که می توانید با یک پروژکتور و صفحه نمایش که اندازه آن ۸ فوت یا بیشتر است برای دیدن تصاویر واقعی لذت ببرید. به طور معمول، پروژکتور در سقف و قسمت پشتی اتاق نصب می شود در نتیجه صفحه نمایش ثابت می ماند و یا مانند سایه مخفی می گردد.

-منابع ویدیویی

نمایش ها و فیلم های مورد علاقه شما علاوه بر جعبه تنظیم بالا ، از سایر دستگاه ها نیز می توانند تهیه شوند. پخش کننده های Blu-ray و پخش کننده های رسانه ای ۴K تجربه تماشایی و صدای بسیار غنی سینمای خانگی را به شما ارائه می دهند و همین امر در مورد دستگاه هایی مانند Apple TV و Roku نیز قابل رویت است. این دستگاه به اینترنت متصل می شوند و محتوای موجود در لیست را با به روزرسانی خودکار ارائه دهندگان، پخش می کنند.

-بلندگوهای سینمای خانگی

وقتی صحبت از صدا می شود، منطقی است که ابتدا بلندگوهای خود را انتخاب کنید، زیرا انتخاب بلندگو به تعیین انتخاب گیرنده کمک می کند. بلندگوهای بزرگ به قدرت زیادی نیاز دارند و بلندگوهای کوچک به انرژی کمتری. همچنین، تعداد بلندگوهای بیشتر به این معنی است که شما به کانال های بیشتری در گیرنده خود نیاز خواهید داشت و برای شنیدن جذاب ترین صدای ممکن، می توانید جدیدترین فناوری سینمای خانگی را اضافه کنید

به چند بلندگو نیاز خواهید داشت؟

وقتی صحبت از صدا می شود، همیشه تعداد بیشتر بلندگوها بهتر است و به معنای واقعی کلمه ده ها ترکیب بلندگو وجود دارد که می توانند صدای واقعی سینمای خانگی را ایجاد کند. سینمای خانگی سنتی شامل ۵ بلندگو است: بلندگوی مرکزی ، بلندگوی چپ و راست ، دو بلندگوی عقب چپ و راست و البته ساب ووفر. یک تنظیم معمول به این شکل است:

بلندگوی مرکزی که بیشترین گفتگوها از آنجاست ، باید دقیقاً زیر تلویزیون قرار داشته باشد. (اگرچه برخی از بلندگوهای داخلی دیواری بالای تلویزیون قرار می گیرند.) قاعدتا بلندگوی سمت چپ به سمت چپ و راست در سمت راست قرار می گیرد. دو بلندگوی عقب در پشت اتاق ، پشت مخاطب، مشاهده یا نصب می شوند. به طور معمول ، بلندگوهای جلو و چپ و راست بزرگتر از بلندگوهای عقب چپ و راست هستند.

بلندگوهای بزرگ یا بلندگوهای کوچک

ده تا ۲۰ سال پیش، بیشتر مشتریان سینمای خانگی ما اسپیکرهای کوچکتر را انتخاب می کردند. اما این روزها ، همه چیز در کیفیت صدا خلاصه می شود. شاید بتوان به طور معمول بیان کرد که هر قدر صدا بیشتر باشد، بهتر است. اما به هر ترتیب همه چیز در این مورد به انتخاب شخصی و دکوراسیون اتاق شما بستگی دارد.

ابتدایی ترین تنظیم بلندگو

همه چیز با یک جفت بلندگو شروع می شود: چپ و راست ، در دو طرف تلویزیون، این یک سیستم با تنظیم ۲ کانال است. که به “استریو” معروف است و سالهاست که به عنوان استانداردی برای گوش دادن به موسیقی معرفی می گردد. بسته به فضای موجود و میزان تلاشی که برای نصب خواهید داشت، می توانید نوع بلندگوهایتان را انتخاب نمایید.

هنوز هم، یک سیستم با دو بلندگوی نیمه حرفه ای نسبت به بلندگوی همراه تلویزیون شما انتخاب مناسب تری است. (تلویزیون های بسیار نازک امروزی دارای بلندگوهای بسیار نازک در داخل هستند این بلندگوهای بسیار کوچک به راحتی تحریف می گردند. اما این سیستم به لحاظ فنی، سینمای خانگی نیست. برای صدای واقعی سینمای خانگی ، حداقل به ۳ بلندگو (چپ ، راست و مرکز) نیاز دارید. البته اگر می خواهید به صدای فراگیر واقعی، نزدیک شوید حداقل باید پنج (چپ و راست در جلو وعقب، مرکز) بلندگو داشته باشید.

اضافه کردن بلندگوی کانال مرکزی

بعد از اضافه شدن بلندگوی کانال مرکزی، در نهایت یک تنظیم سه کاناله دریافت می کنید. که در حالت ایده آل بلندگوهای مرکزی بین بلندگوهای چپ و راست و درست در زیر یا بالای تلویزیون قرار می گیرند. اضافه شدن یک بلندگوی مرکزی به این معنی است که شما در حال راه اندازی یک سینمای خانگی هستید. علاوه بر این ، وقتی یک بلندگوی کانال مرکزی اضافه می کنید ، کیفیت مناسب تری از صداها را دریافت می نمایید.

ساندبارها در کجا قرار می گیرند؟

اگر از نظر جا محدودیت دارید، ساندبار راهی بسیار آسان برای به روزرسانی صدای سینمای خانگی با هزینه و تلاش بسیار کم است. این اسپیکر با بلندگوی چپ، راست و مرکزی که از قبل درون آن قرار گرفته یک راه حل مناسب در این شرایط می باشد و بسته به بودجه و اندازه اتاق، همیشه می توانید ساندبارها را در آنجا اضافه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.