مجله پزشکی اس اچ پلاستیک چگونه 2 گوشی موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ - اس اچ پلاستیک

چگونه 2 گوشی موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم

چگونه ۲ گوشی موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

این روزها بازار موبایل بسیار داغ شده است. درگذشته تعداد برندهای بسیار کمی در دنیای موبایل وجود داشتند. تنوع گوشی‌های موبایل امروزه افزایش بسیاری پیداکرده است. افزایش تنوع به نفع مصرف‌کننده خواهد بود؛ اما باعث سردرگمی او هم می‌شود. در حال حاضر این تنوع بالا، خریداران را بیشتر گیج می‌کند. حتی در مقایسه بین دو گوشی هم بسیاری دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چطور مقایسه انواع گوشی ها را انجام دهید.

قیمت را در نظر داشته باشید

برای آنکه بخواهید یک مقایسه کامل و جامع انجام دهید، در وهله اول باید قیمت را در نظر داشته باشید. امکان ندارد که شما بتوانید دو گوشی که ازنظر قیمتی در یک رنج قرار ندارند را باهم مقایسه کنید. مثلاً آیا به نظرتان ممکن است که آخرین سری از آیفون را با یک میان‌رده شیائومی مقایسه کرد!؟ خب اصلاً این موضوع امکان ندارد. گوشی‌هایی که دارای یک حدود قیمتی هستند، مشخصات مشابهی دارند. به‌این‌ترتیب می‌توان آن‌ها را باهم مقایسه کرد. در اصل برای مقایسه گوشی، باید به جزئیات دقت کنید؛ اما وقتی‌که تفاوت آن‌قدر زیاد باشد، مقایسه عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود. در مثالی که آوردیم، خب قطعاً دوربین آیفون بهتر است؛ اما اگر بتوانید از عهده خرید آیفون بربیایید.

بهترین روش برای مقایسه دو گوشی که قصد خرید آن را دارید، گوشی‌هایی هستند که تفاوت قیمتی حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد دارند. سپس بعد از مقایسه نقاط ضعف و نقاط قوت می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا گوشی گران‌تر ارزش خرید دارد یا اینکه بهتر است همان گوشی ارزان را خریداری کنید؟ همچنین گوشی‌هایی دارای یک قیمت هستند را نیز می‌توانید مقایسه کنید تا ببینید کدام‌یک برایتان گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. پس در نگاه اول باید به قیمت دقت کنید.

برند را در نظر بگیرید

 

در هنگام مقایسه دو گوشی، حتماً باید برند را در نظر بگیرید. برای مثال قطعاً نمی‌توان گفت که اگر دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۲ مگاپیکسلی است، پس کیفیت کمتری از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی یک برند دیگر دارد! باید درباره هر برند شناخت کافی داشته باشید. برخی برندها، مبلغی بیشتر را بابت برندینگ خود دریافت می‌کنند. برای مثال همیشه گوشی‌های آیفون قیمت بیشتری در مقایسه با سایر برندها دارند. پس اصالت، سابقه و کیفیت یک برند را نیز حین مقایسه دو برند باید در نظر داشته باشید.

به نوشته‌ها کفایت نکنید

هیچ‌وقت به اعداد و ارقام اکتفا نکنید! این جمله بدین معنا نیست که اعداد و ارقام به‌صورت کامل غیرقابل‌اطمینان هستند. بلکه باید بدانید فقط نباید به اعداد و ارقام اکتفا کنید. برای آنکه مقایسه دقیق‌تری داشته باشید، دو مرحله دیگر نیز باید انجام دهید. اول اینکه بررسی تخصصی وب‌سایت‌ها و متخصصان مختلف را مطالعه کنید. در مرحله دوم باید نظرات کاربران گوشی را بررسی نمایید. به‌این‌ترتیب مقایسه شما قابل‌اطمینان خواهد بود.

مقایسه انواع گوشی

نیاز خود را اولویت‌بندی کنید

هیچ نوع گوشی در دنیا نیست که بتواند تمام نیازهای شما را برطرف کند! در اصل هر گوشی نقاط ضعف و قوت مختلفی دارد. برای آنکه بتوانید یک مقایسه مفید داشته باشید، باید در وهله اول نیازهای خودتان را در نظر بگیرید. بهتر است یک کاغذ سفید و خودکار بردارید و تمام انتظارات خود را از گوشی موبایل بنویسید. برای مثال دوربین عالی، صفحه نمایشگر مناسب و سرعت عملکرد بالا، خب حالا باید از خودتان بپرسید که کدام‌یک از این موارد برای شما در اولویت قرار دارند؟ لیست خود را بر اساس اولویت دوباره بنویسید. مثلاً اول سرعت عملکرد عالی بعد صفحه نمایشگر باکیفیت و در آخرین اولویت دوربین را قرار می‌دهید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید در مرحله اول مقایسه، سرعت عملکرد پردازنده مرکزی، تراشه اصلی، گرافیک و حافظه رم گوشی‌ها را باهم مقایسه کنید و آن‌هایی که سرعت بالایی ندارند را کنار بگذارید. در اصل اگر این کار را نکنید، در انتخاب و تصمیم‌گیری بسیار سردرگم خواهید شد. شاید آن گزینه‌ای که در مرحله اول با در نظر گرفتن سرعت عملکرد کنار می‌گذارید، مثلاً دوربین عالی داشته باشد و شما را دچار تردید کند؛ اما وقتی‌که اولویت خودتان را مشخص کرده باشید، مقایسه را بر اساس اولویت انجام می‌دهید.

دیدگاه نسبی و نه مطلق داشته باشید

در مقایسه خیلی مهم است که دیدگاه نسبی داشته باشید. هیچ‌کدام از انواع گوشی به‌صورت مطلق خوب یا بد نیستند. پس نمی‌توان روی یک گوشی برچسب خوب یا بد چسباند. در حال حاضر گوشی‌ها به‌صورت کاربردی طراحی می‌شوند. برای مثال یک گوشی را مخصوص عکاسی و یک گوشی را مخصوص بازی طراحی می‌کنند. برخی گوشی‌ها که همه‌چیزتمام هستند هم قیمت بسیار گرانی دارند. خلاصه که باید این موضوع را بدانید که هر گوشی به نسبت قیمت و عملکردی که ارائه می‌دهد می‌تواند برای یک کاربر خاص مناسب باشد. پس بهتر است تمامی مشخصات گوشی را در مقایسه باهم و با در نظر گرفتن قیمت گوشی بررسی کنید. به‌این‌ترتیب تصمیم‌گیری‌های شما مطلق نخواهد بود. نداشتن دیدگاه مطلق در مقایسه انواع گوشی ها بسیار مهم است.

قبل از انتخاب گوشی موبایل حتما از مقایسه کمک بگیرید

فکر میکنم تا اینجا به پاسخ سوال چرا باید قبل از انتخاب گوشی مقایسه‌ها را بخوانیم رسیده باشید، درنهایت باید گفت که این روزها با توجه به تنوع بسیار گوشی‌های موبایل، بهتر است ابتدا بر اساس قیمت و سلیقه خود، انتخابتان را به چند مورد محدود نمایید. سپس مقایسه را نهایتاً بین ۳ گوشی انجام دهید تا دچار سردرگمی نشوید. پس مقایسه انواع گوشی ها را با دقت کامل انجام دهید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 501 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.