مجله پزشکی اس اچ پلاستیک اقامت کانادا از طریق ازدواج - اس اچ پلاستیک

به اقامت کانادا از طریق ازدواج می پردازیم .

اقامت کانادا از طریق ازدواج ، ازدواج با تبعه کانادا ، مهاجرت به کانادا با همسر ، شرایط بردن همسر به کانادا و مسائلی از این دست در این مقاله مورد توجه قرار گرفته و مورد تحلیل علمی واقع می شوند. آیا اقامت کانادا از طریق ازدوج صوری امکان دارد؟ وکیل مهاجرت برای ازدواج چه کمکی می کند؟ ویزای نامزدی کانادا و ویزای ازدواج کانادا چه شرایطی دارند؟ اگر شما هم این سوالات را در ذهن دارید و قصد افزایش دانش خود در زمینه قوانین ازدواج در کشور کانادا دارید، مقاله ما را تا پایان مطالعه بفرمایید. در صورتی که تمایل داشتید، سوالات خود را مستقیم از طریق مشاوره تلفنی رایگان در میان بگذارید، کارشناسان مهاجرترنسلیت تماس بگیرید. در این مقاله، مطالب ذیل مورد بررسی قرار می گیرند و مطالعه می کنیم که چه قواعدی بر ازدواج اتباع خارجی در کانادا حاکم است، اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری ممکن است یا نه و اینکه الحاق به خانواده در کانادا به چه صورت است.

شرایط عمومی ازدواج در کانادا

در ابتدای بحث اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج  به شرح مختصری از کشور کانادا می پردازیم کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان است که بخش زیادی از خاک آن به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است. ساختار حکومت در کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیای کبیر، دولت محوری فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل (جنرال گاوِرنِر) که به عنوان نماینده ملکه الیزابت ایفای نقش می‌کند، تشکیل شده است. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعده این هرم قرار می‌گیرند.

کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده است. استان‌ها در مجموع استقلال زیادی از دولت مرکزی دارند، اما، درجه این آزادی عمل در نزد قلمروها کمتر است. مهم‌ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی استان انتاریو می‌باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

به طور کلی، ازدواج یکی از طرق مهاجرتی است و می تواند منجر به اقامت موقت، اقامت دائم و سپس، اخذ تابعیت کشور جدید گردد. ازدواج با تبعه کانادایی یا فردی که اقامت دائم کانادا را دارد، می‌تواند باعث شود، که فرد بیگانه اقامت کانادا را اخذ کند. در مجموع این روش با نام spousal sponsorship شناخته می‌شود که دو روش عمده دارد:

در صورتی که به دلیل ویزای اقامت کاری یا تحصیلی در کانادا بوده اید و حالا با یک شهروند کانادایی ازدواج کرده اید، می‌توانید از داخل خاک کانادا درخواست این ویزا را بدهید؛

حالت دوم در شرایطی است که بیرون از کانادا اقامت دارید. در صورت همسر شهروند کانادا باید اسپانسر شما شود و شما بیرون از کانادا این پروسه را شروع کنید. شما در صورت ورود به کانادا می توانید در کانادا با این نوع اقامت، اقامت دائم کانادا بگیرید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و شرایط ازدواج در کانادا و راههای اخذ ویزای کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می توانید با مهاجرترنسلیت همکاری مشاوره ای بصورت مستقیم تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان در خصوص اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج دریافت نمایید .

همچنین در خصوص بحث ازواج در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج می توان بیان نمود که ازدواج یک قرداد بسیار مهم و حیاتی بین دو نفر است که احتمالا این قرارداد  تا پایان عمر میبایست محترم شمرده شود.

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا

همان طور که در بخش قبلی بررسی شد، برای اینکه اقامت کانادا از طریق ازدواج را بدست بیاورید، باید از اقامت spousal sponsorship استفاده کنیم. به این منظور، باید برای اخذ اقامت کانادا از داخل یا خارج از کانادا حسب شرایط اقدام شود. با ویزای ازدواج و اقامت الحاق همسر شما اقامت کانادا از نوع اقامت دائم خواهید گرفت. توجه داشته باشید که همسر شما باید حتماً تبعه یا شهروند کانادا باشد یا اینکه اقامت دائم کانادا را بدست آورده باشد. پس بدون این شرط، وی امکان درخواست اسپانسرشیپ برای همسرش ندارد. توضیح اینکه اقامت دائم کانادا نیز پس از سه سال تبدیل به شهروندی یا تابعیت کانادا می شود و شما صاحب پاسپورت کانادایی خواهید شد. در حال حاضر، اثبات همسری صرفاً از راه گواهی ثبت ازدواج میسر نمی شود. مدارک و موضوعات مختلفی برای اثبات ازدواج و رابطه واقعی بین زوجین مهم است که نشان بدهد ازدواج صوری نیست.

ازدواج تبعه ایرانی با کانادایی

مطابق با قانون مدنی ایران که بر پایه‌ی فقه شیعه قرار دارد، زن ایرانی که مسلمان باشد، نمی‌تواند با مرد کانادایی غیرمسلمان ازدواج کند (طبق ماده ۱۰۵۹) مگر مرد مسلمان شود. اما نکاح مرد ایرانی مسلمان با زن کانادایی غیرمسلمان نیز طبق قوانین ایران مانعی ندارد. اما در مجموع، بر اساس قوانین ملی کشور کانادا، چنین مانعی از جهت مذهب وجود ندارد. افراد ایرانی که ازدواج با تبعه کانادایی را در خارج از کانادا به ثبت رسانده باشند، برای گرفتن اقامت اسپانسرشیپ همسری، باید اوراق و اسناد هویتی خود را ارائه دهند و وضعیت واقعی زندگی مشترک با همسر کانادایی را اثبات نمایند. اتباع ایرانی که در اثر ازدواج و کسب اقامت دائم، بعد از چند سال تابعیت کانادایی را نیز اخذ نمایند، مطابق قوانین کانادا می توانند تابعیت دوگانه خود را حفظ نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

بررسی آثار حقوقی ازدواج بر اقامت و مهاجرت

در بررسی آثار حقوقی ازدواج بر اقامت کانادا و مهاجرت به کشور کانادا باید این توضیح را بدهیم که مهم‌ترین اثر آن اخذ اقامت دائم کانادا توسط همسری است که از کشور دیگر به کانادا آمده است. اخذ این نوع اقامت برای وی نیاز به اثبات تمکن مالی ندارد. گرچه همسر مقیم کانادا یا شهروند کانادا باید حداقل، شرایط مالی مستقل خویش را برای اضافه شدن همسر اثبات نماید. در این نوع از اقامت، آن چیزی که مورد توجه دولت کانادا قرار می‌گیرد، اثبات ویژگی ها و توانایی های مالی، شغلی یا تحصیلی نیست، بلکه بیشتر حفظ استحکام خانواده و شرایط واقعی حاکم بر آن است.

اثر دیگر این است که در صورتی که شخص پس از داشتن اقامت دائم، حداقل ۳ سال از ۵ سال را در کانادا زندگی کرده باشد، می‌تواند درخواست اخذ تابعیت کانادا بدهد و ازدواج اینچنین منجر به تغییر وضعیت تابعیتی و رابطه شخص با یک دولت جدید می گردد.

برسی ازدواج صوری

ازدواج صوری نوعی روش غیرقانونی برای انجام مهاجرت و گرفتن اقامت کشور جدید تلقی می شود. اقامت کانادا از طریق ازدوج صوری نیز ممکن است توسط برخی افراد به اشتباه توصیه شود که مهاجرترنسلیت ضمن ارائه توضیحات، شما را از انجام این امر منع می کند. زیرا نه تنها این رفتار جرم به شمار می آید، بلکه در صورتی که مقامات کشور جدید متوجه این امر بشوند، ممکن است شما را با یکی از انواع مجازات مانند حبس، جریمه، بازگشت دادن به کشورتان و یا ترکیبی از این کیفرها مواجه کنند. چنین اقدامی جرم کلاهبرداری مهاجرتی تلقی می‌شود و ویزای شخص متخلف باطل شده و اجازه سفر به کانادا تا ۵ سال داده نمی شود و برای همیشه در سابقه مهاجرتی شخص متخلف ثبت شده و نگاهداری خواهد شد.

مراحل اخذ اقامت

در این بخش، مراحل اخذ اقامت برای همسر معرفی می شود تا با روال و فرایند این نوع از اقامت و با شرایط بردن همسر به کانادا آشنا شوید. برای اینکه بتوانید از طریق الحاق خانواده، همسر خود را به کانادا بیاورید، باید نخست شرایط اولیه برای این امر را داشته باشید:

حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید

وضعیت شهروندی (تابعیت) کانادا یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید

نشان بدهید که هیچ گونه کمک اجتماعی از دولت کانادا (به غیر از شرایط معلولیت) نمی گیرید.

نشان بدهید می توانید نیازهای اولیه را برای کسی که می خواهید به عنوان همسر به کانادا بیاورید، تامین کنید. در موارد عادی، برای الحاق همسر نیازی به نشان دادن حدی حداقلی از درآمد وجود ندارد.

با داشتن چنین شرایطی می توانید اثبات کنید که از نظر مالی هم قابلیت تامین همسر را دارید و درخواست الحاق همسر بدهید. برای درخواست این اقامت، هزینه حداقل ۱۰۵۰ دلار کانادا باید بپردازید. مدت زمان بررسی و پاسخ دهی برای این نوع اقامت، ۱۲ ماه خواهد بود.

آشنایی با اقامت کانادا از طریق ازدواج در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.