مجله پزشکی اس اچ پلاستیک مهمترین ویژگی های ظروف پلاستیکی صنعتی - اس اچ پلاستیک

امروزه صنایع مختلف برای این که بهتر دست به بسته بندی کالاهای خود که به شکل پودر یا مایع هستند بزنند به سراغ استفاده از ظروف پلاستیکی صنعتی می آیند، این ظروف به خاطر ویژگی هایی که دارند مورد توجه همگان قرار دارند.

ظروف پلاستیکی صنعتی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در صنایع مختلفی استفاده می‌ شوند. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این ظروف، سبکی و سهولت در حمل و نقل آنها می باشد. به لطف استفاده از مواد پلاستیکی این ظروف بسیار سبک و قابل حمل هستند که این امر موجب می شود تا جابجایی مواد و ابزار صنعتی بسیار سریع تر صورت بگیرد.

ویژگی دیگری که ظروف پلاستیکی صنعتی را متمایز می‌ کند مقرون به صرفه بودنشان است. استفاده این ظروف برای حمل و نقل یا نگهداری مواد صنعتی به طرز قابل توجهی ارزان تر از ظروف فلزی و یا غیره می باشد. علاوه بر این، ظروف پلاستیکی دارای عمر طولانی ‌تری نسبت به مواد دیگر هستند که به همین دلیل نیاز به تعویض کمی پیدا می کنند.

قابلیت انعطاف ‌پذیری یک ویژگی مهم دیگر در ظروف پلاستیکی صنعتی می باشد که این قابلیت به کاربران اجازه می ‌دهد تا ظرف را به صورت دلخواه مورد استفاده قرار دهند تا به کارشان بیاید. این مزیت کمک می کند تا این ظروف قابل استفاده در هر صنعتی باشند.

در نهایت، با توجه به کیفیت موجود این نوع ظروف، امکان جلوگیری از نفوذ هوا، آب و یا مواد دیگر به درونشان بسیار بالا می ‌باشد. این ویژگی به نوعی محافظت بیشتری را در برابر خرابی‌ ها و آسیب‌ های زودرس فراهم می‌ کند تا مواد سالم از کارخانه به دست مصرف کننده برسد.

 

چه صنایعی از ظروف پلاستکی صنعتی بهره می برند؟

صنایع مختلفی از ظروف پلاستیکی صنعتی بهره می ‌برند بلکه بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب تر و بهتر به بازار عرضه نمایند تا بیشتر از قبل مورد توجه مشتریان قرار بگیرند، ارزانی بسته بندی موجب می شود تا بازار به دست رقبا نیفتد. برخی از این صنایع عبارتند از:

صنعت غذا: این صنعت مهم ترین صنعتی است که از ظروف پلاستیک صنعتی بهره می برد به خصوص محصولاتی که نیاز به حفظ تازگی و طول عمر طولانی دارند به وسیله این ظروف کاملا ایمن می شوند.

صنعت نفت و گاز: حمل و نگهداری مواد شیمیایی استفاده شده در صنایع نفت و گاز اهمیت بالایی دارد، این کار به وسیله ظروف پلاستیکی صنعتی به راحتی ممکن می شود.

صنعت داروسازی: بسته ‌بندی و نگهداری داروها و محصولات دارویی به منظور حفظ کیفیت و ایمنی به وسیله ظروف پلاستیکی صنعتی ممکن می شود.

صنایع آرایشی و بهداشتی: بسته ‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، شامپو، لوسیون و غیره به وسیله این ظروف کیفیتشان را حفظ می کند.

صنعت کشاورزی: کشاورزان برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی خود نیاز به ظروف پلاستیکی صنعتی دارند تا محصولاتشان سالم به بازار ارسال شود.

این تنها چند نمونه از صنایعی هستند که به ظروف پلاستیکی صنعتی نیاز دارند. در حقیقت، پلاستیک به دلیل وزن سبک، سهولت در تولید و قیمت نسبتاً پایین، مورد توجه بسیاری از صنایع برای بسته بندی قرار دارد تا بتوانند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند.

مهمترین ویژگی های ظروف پلاستیکی صنعتی:

ظروف پلاستیکی صنعتی به عنوان یک روکش بسیار مهم در صنعت و بازرگانی استفاده می ‌شوند. این ظروف دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی هستند که آنها را برای استفاده در برخی از صنایع و کاربردها مناسب می‌ کند. در زیر بعضی از ویژگی‌های مهم این ظروف را می گوییم که عبارتند از:

سبک و مقاوم: ظروف پلاستیکی صنعتی به واسطه وزن سبک و مقاومت بالا به عنوان جایگزینی مناسب برای ظروف سنگین تر که از جنس فلز هستند کارایی پیدا کرده است، سبک بودنشان موجب شده تا به وزن بسته ها بیش از حد نیفزایند.

به همین دلیل حمل و نقل کردنشان آسان است و در صورت پیش آمدن ضربات فیزیکی تا حدی جلوی آسیب به بسته ها را می گیرند که همین خود نشان می دهد مقاومت بالایی دارند و به همین خاطر صنایع مختلف آنها را نسبت به بسته بندی های دیگر ترجیح می دهند.

مقاومت شیمیایی: ظروف پلاستیکی صنعتی مقاومت شیمیایی خوبی دارند و می‌ توانند اثرات مواد شیمیایی و حلال ‌ها را تحمل کنند، این موجب می شود تا صنایعی مثل نفت و پتروشیمی که آکنده از این مواد است مشتری پر و پا قرص این ظروف باشند و از آنها به میزان زیادی استفاده نمایند.

ظروف روغن های ماشین و غیره یا دبه های بنزین و شوینده ها از این نوع بسته بندی ها هستند که همین خود نشان می دهد تا چه اندازه مورد توجه قرار دارند و کمک می کنند این مواد سالم و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.در صنایع شیمیایی کاربرد گالن ۲۰ لیتری از باقی ظروف صنعتی به مراتب بیشتر است.

حفاظت از محتویات با گالن ۴ لیتری: این ظروف قابلیت حفاظت از محتویات داخلی خود را به خوبی دارند و از فرسایش و خطراتی مانند ضربه و سایر آسیب‌ ها محافظت می‌ کنند، همچنین به حفظ شدن موادی که نباید به بیرون درز کند کمک قابل توجهی می نمایند.

اگر توجه نمایید موادی مثل اسیدها و غیره، تمامی در چنین ظروفی بسته بندی می شوند زیرا به خوبی می توانند جلوی آنها مقاومت کرده و به بیرون نشتشان ندهند که همین ثابت می کند این ظروف از میزان کارایی بسیار بالایی در زمینه مواد خطرناک صنعتی و شیمیایی برخوردار هستند.

قابل بازیافت هستند: اغلب ظروف پلاستیکی صنعتی قابلیت بازیافت دارند و می‌ توان آنها را به منظور کاهش آلودگی محیطی و حفظ منابع طبیعی مورد استفاده قرار داد، همین مورد موجب می شود تا سازمان هایی مثل محیط زیست و بهداشت نگرانی کمتری در زمینه آلودگی منابع داشته باشند.

معمولا بعد از این که این ظروف خالی می شوند توسط بعضی از افراد جمع آوری به کارخانه های بازیافت پلاستیک منتقل می شوند، در این کارخانه ها آنها را مجددا تبدیل به ظروف یا لوازم قابل استفاده کرده و به بازار مصرف عرضه می دارند.

قابلیت شستشو: این ظروف قابلیت شستشو شدن را دارند و می‌ توان آنها را به راحتی تمیز نگه داشت، این مورد موجب می شود تا در صورتی که آلوده شوند به راحتی آنها را پاک سازی کرد و از نو مورد استفاده قرار داد.

این قابلیت کمک می کند تا در صورت آلودگی نیازی به دور انداختن آنها مثل بعضی از ظروف یک بار مصرف نباشد، این ظروف بعد از شستشو عین روز اولشان کارایی خواهند داشت و در صورتی که دچار سوراخی یا پارگی نباشند می توانند از محتویاتی که به درونشان ریخته می شود محافظت نمایند.

 

در آخر لازم به ذکر است که شرکت زرپلاست با سال ها تجربه در زمینه تولید ظروف پلاستیکی صنعتی آمادگی دارد تا آنها را با قیمت و کیفیت مناسب برای شما صنایع مختلف ارسال نماید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.